Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
Hej tjejer! En fråga till er som kör med pergotime, vid min nästa mens ska jag ta blodprov, är det för att se vilken dos Pergo man ska få?
Hej tjejer! En fråga till er som kör med pergotime, vid min nästa mens ska jag ta blodprov, är det för att se vilken dos Pergo man ska få?
Tack Änglamark!
Behöver man gå på många kontroller när man går på pergotime?
Hur länge har ni gått på kurerna?
Åh vad kul! Stort grattis Änglamark, måste varit en sån förvåning att få se det på VUL :)
Inväntar min mens som bör komma idag eller i morgon, denna ständiga väntan på att få mens (just nu blir jag liksom glad av att den kommer av sig själv) och sen ägglossningsväntan om den ens kommer och sen väntan på att det ska ta sig.
Känns kul att höra att Ni Änglamark väntar en bebis så att man vet att det är värt att kämpa på :)
berättar ni för andra att ni försöker och hela karusellen runt det?
folk säger att "ja men när ni vill ha syskon så går det fort du som är så fertil" för att det var en oplanerad graviditet sist och orkar inte riktigt förklara och hålla på nu.
Grattis lillskrutten! Tvillingar, vad spännande, håller tummarna för att det är det sista alternativet :)
Ja, så tråkigt med folks kommentarer. Har du berättat att det är svårt den här gången? Oftast menar folk inget illa men det tar illa ändå. Konstigt nog är det ett känsligt ämne och folk vet knappt vad man ska säga så det blir nog lite klyschigt tyvärr.
En fråga bara, nu har det kommit pyttepyttelite blod när jag torkademig, en gång dock bara. Räknas det som mens? Undrar för att jag ska ha den nu och gyn sa att jag skulle ringa och boka upp tid för att ta blodprov. Någon som vet?
Grejen är den att förra månaden var samma sak och då sa gyn att det räknades som mens, men blir osäker eftersom det är så lite och kommer lite ljust rött sällan...har isf bokat en tid för blodprov men då kanske det inte hjälper om
Man inte har en vanlig större blödning?
Grejen är den att jag inte fick mer provera då jag hade som nu pyttelite mens under semestern och den kom på dag 28-29 som nu. Vet inte om det är så här för att jag troligen inte ägglossade förra månaden, gyn såg ingen äggblåsa (var där för 2 veckor sen). Kanske jag behöver ta provera igen då.
Jag känner mig gravid men skengravid eftersom jag inte hade något ägg så är det ju omöjligt, hade jag varit det borde det väl ha synts på VUL som gjordes då tänker jag.
Har iaf köpt äggstickor så får se om det funkar sist blinkade gubben glad i typ 4 dgr och sen tog testen slut så fick aldrig någon fast glad gubbe. Sen har jag hört att äggstickor inte alltid funkar med pco som jag har.
Min gyn säger de ska va så pass att man måste ha skydd. Jag kunde få så ljusrosa flera dagar innan bim. Men din mens bör komma typ när som om du inte är gravid förstås.
Ah, tack för svar frestelsen.