• Hungrigmamma

Träning???

Hej!

Jag har väl inte direkt tränat varken innan eller efter min graviditet. Arbetade med ett fysiskt arbete innan min son kom. Nu börjar jag avsluta amningen o nu skjuter vågen uppåt.. Är uppe i 77 kg o är 165 cm..

Jag har fortfarande ont i bäckenet efter 6 mån sen förlossningen var.. Min son har haft extrem kolik o har nu nästan alla sina tänder vilket har varit väkdigt jobbigt med feber o fortsatta vaken nätter.. Nu inser jag att oavsett om ja sover elr e vaken varje natt måste jag börja göra ngt åt min vikt... Har ett sockersug hela tiden o tkr det e total dötrist att träna mm :/

Har ni några moriverande tips på kost o träning??

Tack på förhand!:)

• Svar på tråden Träning???
  • annabellelee

Jag väntar på att få ok från bm om att kunna springa igen efter förlossningen. Fram tills dess kör jag spinning. Cykling ska ju vara skomsamt mot leder och skönt att kunna ta ut sig totalt efter mycket hemmavarande med lilleman!

Känner igen det med sötsuget - jag gillar att träna, så det är inget problem,men kämpar mot ett ständigt sötsug. Försöker dämpa detgenom att äta äpplen vilket funkar sådär. Men jag klarar inte totalt sockerförbud,utan tillåter mig något gott ca varannan dag. Bäst hade det ju varit om jag helt uteslöt godis, men bättre varannan dag åän hela tiden tänker jag.

Har du pratat med läkare? Det låter inte bra att du har ont så lång tid efteråt!

• hg129012
    annabellelee skrev 2016-01-12 15:22:02 följande:

Jag väntar på att få ok från bm om att kunna springa igen efter förlossningen. Fram tills dess kör jag spinning.!

När fick du barn? :) när jag va på efterkontroll 2 månader efter förlossningen frågade ja bm om träning o när ja kunde börja springa, men hon verkade inte kunna svara på det o sa mest att ja fick känna efter själv. Så jag började spela fotboll igen när lillan var 3 månader.

Men nu till tipsen; börja med att ut o gå långa rundor med vagnen, bra för er båda.

Vet inte hur insatt du är i kost. Men ladda ner appen lifesum - en app som räknar kalorier. Även om du inte vill räkna kan det ändå vara bra o få ett humm på hur mycket kalorier olika saker faktiskt innehåller :)

Börja med att tex byta ut läsk mot loka eller liknande.

Jag har ett nyårslöfte om sockerfritt januari. När ja blir godissugen så tar ja nån läckerol - fungerar bra
  • Rani

Ladda ner appen mammamage med enkla övningar för mage, rygg och bäcken. Jag har kört igenom hela programmet sedan min dotter föddes för fem månader sedan och det har varit jättebra. Man börjar på väldigt lätt nivå och så blir det lite tyngre eftersom. Man gör test emellanåt för att se om man är redo för nästa nivå med lite tyngre övningar. Tar en kvart 5-6 dagar i veckan.

• Rani

Det är inget man går ner i vikt med men det stärker kroppen så att man efter ska kunna börja med riktig träning.

Svar på tråden Träning???