Inlägg från: Mammatillenliten |Visa alla inlägg
  • Mammatillenliten

Bim i början av februari 2016! <3

Okej! Annars så ligger vi idag, imorgon o på fredag så är vi säkra ;) så behöver jag inte testa mera nu!

frestelsen skrev 2016-01-27 16:33:04 följande:

Ja de tror jag:) ta ett till imorgon. Tror de kommer va svagare och då kan du räkna med att ägget släpper imorgon :)

• Mammatillenliten

Okej! Det var negativt idag så betyder det att ägget släppt idag?

Sajocawa skrev 2016-01-27 17:42:41 följande:

Man ska alltid fortsätta ta tills du får ett negativt... Det kanske är positivt imorgon också, då har ju äl inte skett ännu.

• Mammatillenliten

Hur går det för alla? Denna väntan fram tills BIM alltså. Är bara på äl +4 :( det känns lite i magen och har gjort det sen äl men vågar inte ens hoppas :/

Hur går det för er andra? Hur långt från äl till BIM är ni? Några känningar?

• Mammatillenliten

Alltså. Jag är som sagt på äl +4 och nu ikväll har jag fått typ som träningsvärk i "tjejmagen". Det stramar och känns hårt. Men det kan ju inte vara träningsvärk när jag inte ens har tränat? Måste ju vara skengravid, så här tidigt kan man väl inte känna av något.

• Mammatillenliten

Jag tycker det känns annorlunda den hör månaden än innan. Har känt molande värk från och till hela helgen o nu som träningsvärk. Men jag vill väl för mycket helt enkelt ;)

0lsson89 skrev 2016-02-01 20:03:10 följande:

hehe jag är på äl+3 och har börjat känna lite molande nu på eftermiddag/kväll :p kanske kan bero på att jag vart inne och läst en massa på denna sidan idag!

• Mammatillenliten

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

frestelsen skrev 2016-02-01 20:07:22 följande:

Slemhinnan gör sig redo för ett ägg och växer sig tjock det är det du känner :) om inget ägg blir befruktat kommer Slemhinnan spricka och åka ut som mens.

Ägget fäster efter det blivit en blastocyst. De är ca 5-10 dagar.

• Mammatillenliten

Jag kan även vara på äl +5 idag.

Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:17 följande:

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

• Mammatillenliten

Ja det känns bara inte som det brukar göra. Brukar inte få molvärk förs typ tidigast en vecka innan mensen ska komma. Men det här är inte direkt molvärk heller det känns mer som träningsvärk.

frestelsen skrev 2016-02-01 20:26:28 följande:

okej, då kan ett ägg ha kommit ner i livmodern för att fästa. Men det är helt normalt med molvärk.

• Mammatillenliten

Har du igen bild på testen så vi kan få se? :)

Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-01 20:26:33 följande:

Hur går det för alla?

Var förbi min gravida kompis nyss och bad henne kika på mina gravtester och hon sa att jag är gravid. Meeeen vi får helt enkelt se. BIM -3 idag...

• Mammatillenliten

Jag hade liksom bestämt mig för att inte känna efter.... Det gick liksom sådär när jag fick världens värk nu ikväll :/ jaja bara att jobba o leva på som vanligt så dagarna till BIM får gå. Eller i alla fall BIM-4 (på lördag/söndag) då jag fick positivt i min första graviditet ;)

• Mammatillenliten

Tror ni på det här med att man kan känna när ägget fäster? Jag kände som 4-5 nyp/stickningar långt ner i magen idag, lite åt höger sida. Är på äl +7-8 idag.. Fy vad man blir dum i huvudet av att vilja bli gravid!! Tänker på precis allt som händer i kroppen!!

• Mammatillenliten
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-05 02:36:27 följande:
    Jag kände definitivt när ägget fäste. Kändes som stickningar som var så smärtsamma att jag satt och ryckte. Framförallt kändes det när jag satt ner och ställde mig upp hastigt. Nu går jag snart in i v.6

Du vet nog inte förrens du har plussat om det var det du kände. Jag trodde bara att det var mensvärk fast lite annorlunda, mer stickande än krampande. 

Lycka till <3
    Jag har i alla fall aldrig känt nåt liknande i min kropp!! Det var väldigt en väldigt konstig känsla :) vi får se då!
  • Mammatillenliten

Spännande!! :) plussade på äl +10 min tidigare graviditet.. Så vi får se om det ökat något imorgon.

frestelsen skrev 2016-02-06 08:10:03 följande:

Jag ser:) o med tanke på hur tidigt äl+9-10 ser de väldigt bra ut:)

• Mammatillenliten

Tack (om jag vågar tro på det?!) det är testlagret :)

Anonym (Gh) skrev 2016-02-06 08:22:15 följande:

Grattis! Vilken sticka är det där?

• Mammatillenliten

Tog precis ett till test! :) kortet är taget inom tiden. Vet inte om det har tagit sig för att jag tog bidrottninggele och testade med äl tester för första gången. Blev rekommenderad gelen och tänkte att man kan ju alltid prova. Första barnet tog 18 månader och nu är jag gravid (herregud har inte fattat än) på femte försöket. Har inte berättat för sambon får inte ur mig det. Vet inte hur jag ska berätta det.

• Mammatillenliten

Idag plussade jag :) på BIM -4 :) kan knappt fördtå att det är sant <3 sån stor skillnad mot förra graviditeten som tog 18 månader att få till. Denna tog 5 månader! Så vi är lite chokladen nu faktiskt.

Strecket ser grått ut på bilden men är rosa och fint i verkligheten. Svagt men det finns där :)

Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3