Gravid v.9 tok orolig - HJÄLP!
Jag håller med de övriga som redan skrivit. Symptom har för mig kommit och gått från dag till dag, så jag var grymt orolig jämt. Brösten kunde ena dagen vara stora och superömma, sen nästa kännas nästan normala. Jag kräktes mycket men vissa dagar mådde jag "bara" illa. Jag tror att symptom beror lite på dagsform, eller, så var det i alla fall för mig. Hade jag skött mig sämre med mat och sömn en dag fick jag lida för det nästa. Skötte jag mig bättre fick jag färre eller mildare symptom (framförallt illamåendet).
Jag har även haft blodblandade flytningar och mindre blödningar i början. Dock är jag gravid med hjälp av IVF och tog vagitorier med progesteron som kan ha irriterat slemhinnan så den blödde. Men det är vanligt att man småblöder lite, det betyder inte nödvändigtvis något.
Ett tickande hjärta är den bästa prognos man kan få så tidigt i graviditeten. Det är ingen garanti att det går vägen, men har hjärtat börjat slå är risken för missfall betydligt mindre, har för mig att den går ner till ca 5%.
Hoppas att du kan släppa oron något. Än så länge är det inget som talar för att det gått illa den här gången också, tvärtom :) Stort lycka till.