Inlägg från: sebbejonte |Visa alla inlägg
  • sebbejonte

BIM februari 2016

Hej kan någon förklara för mig hur detta med tempning fungerar. Jag har tagit hem fertility friends appen och fick hem termometern jag beställde idag.

Jag har förstått att jag ska tempa varje morgon vid samma tid innan jag kliver upp men vad betyder alla bokstäver där nere? De röda förstår jag är mens o m=medium, l=Light men det andra?

• sebbejonte
    soofa skrev 2016-02-03 19:54:02 följande:

Vad spännande! Jag älskar FF.  Jag kan tipsa dig om FF-tråden här på Familjeliv, där inne finns många experter om den appen. 

Åh tack, ska genast in o kolla där :)
  • sebbejonte

Hej har varit tyst ganska länge nu men läser lite. Nu i helgen har jag ägglossning så nu ligger vi för fullt.

• sebbejonte
    Ang82 skrev 2016-02-15 09:23:44 följande:

Det är samma här =) Nu blir det en lång väntan

Ja detta är värst...inte kan man låta bli att känna efter i varje vrå o cell heller efter några dagar haha
  • sebbejonte
    Lilla Luna skrev 2016-02-15 12:04:37 följande:

[quote=76337965][quote-nick]sebbejonte skrev 2016-02-14 18:16:23 följande:[/quote-nick]

Idag har jag ägglossning. Kul om det tar sig, en riktig kärleksbebis :P

[/

Jag också! Första gången jag lyckas lokalisera äl. Vilken väntan som ligger framför oss. :)

Ja riktigt spännande
  • sebbejonte
    Rackamaja skrev 2016-02-22 11:42:58 följande:

Fick min mens i förrgår, på BIM. Hoppar över till marsgruppen och försök nr 10.

Till er som fortfarande väntar, stort lycka till! :)

Nej!!!! Så trist....
  • sebbejonte

Jaha 5 dagar till Bim. Känner ingenting haha jag brukar känna massor. Jag har tempat denna månaden och enligt ff hade jag ägglossning två dagar senare är jag trott förut.

Är enligt ff på äl+7 idag

• sebbejonte

Inbillar jag mig ett svagt streck? Så svårt att ta kort på test.

Jag har aldrig fått spökstreck innan.
  • sebbejonte

Jag lämnar denna tråden nu. Vi fick precis svar från läkare att min sambo inte har några spermier :(

• sebbejonte
    SSK13 skrev 2016-02-28 16:06:20 följande:

Åh :( jag har sett dig i de trådar jag varit med i de senaste månaderna och blir så ledsen för er skull :/ kommer ni gå vidare med andra metoder?

Massor med kramar

Tack. Blev sånt chockbesked men nu har det lagt sig lite. Då min sambo blev uppringd av läkaren som frågade om han kunde komma till mottagningen var jag inte med då det inte var ett planerat besök. Han fick lite dålig förklaring på svaret på provet så jag ska ringa labbet imorgon o be dom förklara för det står att det fanns få rörliga/döda spermier? Jaha vilket är det liksom?

Kanske det finns några. Läkaren skulle skicka remiss till en urolog där fler prover skulle tas för att kolla så ingen inflammation orsakar detta eller om det är stopp någonstans. Läkaren pratade även om IVF och ICSI.

Jag som har bim idag har ju såklart inte fått min mens....tog ett RFSU igår kväll som var negativt.
  • sebbejonte
    SSK13 skrev 2016-02-28 20:55:38 följande:

Ja det är klart det är ett chockbesked. Bra att du ringer upp, bättre än att gå och fundera.

Tänker att du också fått svar på dina frågor om något hänt med dig och din kropp. Har för mig att du tyckt det tagit lång tid med tanke på att du blivit gravid lätt förut med din fd?

Din nuvarande har inga barn alls? Hur har han tagit det hela? Kramar

Vi har inte utrett mig alls utan började med min sambo. Ja jag är väldigt fertil därför började vi med sambon.

Nej han har inga barn o aldrig gjort någon gravid. Vi pratar mycket om det men han ser nog ändå relativt ljust på det hela, att det verkar finnas hjälp. Att vi kan inte göra något nu mer än vänta så vi fortsätter försöka pricka in ägglossning

Kram
  • sebbejonte

Idag ringde jag labbet o frågade om dom kunde förklara vad menar med enstaka rörliga/döda spermier kan ses.

Det fanns både döda och enstaka rörliga spermier men inte många. Då finns det alltså en liten liten chans att bli gravida på egen hand. Det känns bra.

Jag hade bim igår och min mens har inte dykt upp

Svar på tråden BIM februari 2016