• 8airam8

BIM februari 2016

Hej! Kommer hit ifrån januarigruppen, och hoppas på bättre lycka den här gången! Lägger någon till mig på listan den 9 februari?

• 8airam8

Fick mens igår. Gyn konstaterade att jag hade haft ägglossning den här vändan (var där i måndags), och jag hoppades givetvis på att vara gravid. Men icke, tänkte jag igår. Mådde illa, men tänkte att jag var skendräktig. Idag har jag varit darrig och mår illa, inget knas med magen, och jag blöder väldigt lite i förhållande till hur det brukar vara. Är jättelipig och lättsårad. Mensvärk har jag knappt (och jag brukar få käka Ipren de första dagarna), men eftersom brösten har börjat återgå till det normala istället för att vara ömma så undrar jag om jag inte griper efter halmstrån när jag ligger här och tänker att det kanske bara är en genombrottsblödning och att jag egentligen är gravid? Om blödningen avtar ytterligare under natten, borde jag testa då?

• 8airam8
    soofa skrev 2016-01-10 13:01:50 följande:

Hur har det gått? Har det blivit något test? 

Hej! Japp, har precis testat. Negativt såklart, men skönt att veta. Nya tag nu bara!
  • 8airam8
    sebbejonte skrev 2016-01-15 08:05:58 följande:

Ägglossning på onsdag, har bara sambon hemma i helgen så blir att ligga massor o hålla tummarna hårt!!!!!

Hoppas att det är din tur nu! Och att det är min tur. Jag är väldigt otålig känner jag.
  • 8airam8
    879214 skrev 2016-01-16 14:52:53 följande:

Hur många dagar efter äl är det någon ide att ha sex? Har som sagt äl 20 jan, hur länge efter är det någon ide att försöka, alltså efter äl-test visat smiley? Guuud va tiden går långsamt nu förresten haha gissar ni är många som känner samma!

Hej! Det är INNAN gubben flinar år dig som du ska ligga i. Innan och under tiden. Efteråt är det ingen stor idé, förutom för själva nöjet utav det givetvis.
  • 8airam8

Jisses. Är på cd 14 och förväntar mig inget positivt äl-test förrän tidigast i övermorgon, men likväl så blir jag besviken när det är negativt. Jag är fullkomligt hopplös :(

• 8airam8
    879214 skrev 2016-01-21 15:55:26 följande:

Äntligen positivit äl-test! Negativt kl 10 imorse, positivt kl 15. Hur många dagar efter lh-stegring ska man ligga? Ägglossningen kan väl ske om 24-72 timmar, eller?

Jjjäpp! Inom 24-72 h. Om du inte är i det övre åldersspannet förstås, för då kan det vara ännu närmre inpå enligt någon artikel av någon läsare som jag läste för ett tag sedan. Ligg på nu :)
  • 8airam8

Haha! Äntligen är hbf:erna här! Äl-test är fortfarande negativt, men jag litar mer på kroppen än på stickorna. De är mer som en chans till bekräftelse. Förra månaden hade jag ju haft äl trots att stickorna bara visade på nästan positivit, och jag kände av den så jag vet till och med vilken dag det var.

Ikväll blir det vin, pizza och en kärleksstund (igen ;) )

• 8airam8
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 15:45:18 följande:

Testade nu när jag kom hem från jobbet. Inte kissat på över 4 timmar. Fick detta resultat. Borde vara äl på G de kommande dagarna va?

Ja! Jag hade kallat det testet för positivt så det duger! Ligg fint nu :)
  • 8airam8

Positivt ägglossningstest! Nu håller vi tummarna - vi har legat som kaniner här (och tänker fortsätta ett par dagar till) :)

Svar på tråden BIM februari 2016