sumot skrev 2016-01-11 20:43:39 följande:
Kan du sluta dra alla som röstar på sd över samma kamm samt sluta prata nedsättande om de som röstar på det. Det är väldigt svårt eller till och med omöjligt att ta dig seriös när du inte klarar av att hålla en vuxen nivå på diskussionen. Hela ditt inlägg faller platt.
Nej, varför det.
Jag tycker inte att man ska vara så pk att man inte låtsas om vilka uttryck nätkulturen inom SD tar sig.
Dessutom har jag väl rätt till mina åsikter. Det brukar vara ett himla jämmer från SD:s nätaktivister om att man inte får tycka som man tycker.
Jag tycker att SD-hederskulturen är extrem, jag tror iofs att den främst existerar på nätet där det uppstått en särskild jargong i och med att så många av nätaktivisterna hämtar inspiration från rasistiska kloaker som avpixlat.
Jag tror alltså att det finns en skillnad mellan hur SD-aktivister uppträder på nätet och hur de uppträder i verkliga livet - och framförallt finns det en skillnad mellan vanliga SD-väljare och nätaktivisterna.
Men jag tror också att SD-hederskulturen på nätet så småningom kommer att spilla över på sverigedemokraters beteende i verkliga livet.