Digestive skrev 2016-01-10 18:49:47 följande:
Svenskarnas Parti lades inte ner till förmån för Sverigedemokraterna. Har du källor som verifierar något sådant så presenter dem gärna.
Du avgör inte heller vem eller vilka åsikter som tillhör Sverigedemokraterna sympatisörer. Sluta kleta runt med hets som om det vore en slags oändligt god fingerfärg - du skapar bara onödiga motsättningar där de inte borde finnas överhuvudtaget; men det kanske är ditt mål?
Sluta förgifta Sveriges sociala klimat med fabler. Vissa saker är viktigare än dina fantasier och ditt ventilationsbehov för dessa.
Jaha, du är i gasen igen. jag är inte intresserad av anarkistisk kristdemokrati.
Mitt fokus i den här tråden ligger på uppfattningen i ts att kvinnor som uppträder på ett visst sätt får skylla sig själva.
Det är en urgammal uppfattning som fortfarande har stöd bland en del män (och kvinnor) i Sverige. Journalister som skriver om SD vittnar exempelvis om det har som riktas mot dem, om det är kvinnliga journalister är hatet ofta sexualiserat.
Den adopterade kvinnan från Asien som någon länkade till berättar hur möter uppfattningen från svenska män att hon ska vara sexuellt tillgänglig för dem eftersom hon har ett asiatiskt utseende.
Jag har ingen som helst förhoppning att de som i den här tråden försöker förminska sexualiserat våld, hot, hat eller trakasserier från svenska män mot kvinnor ska förstå vad de sysslar med.
Men mitt fokus i den här tråden ligger där - alltså på uppfattningen att kvinnor som uppträder på ett misshagligt sätt har sig själva att skylla om de blir våldtagna.