Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Konstatera skrev 2016-01-12 00:40:45 följande:
De lyssnar säkert, men det bör inte få dig att anpassa debatten därefter. Vill du diskutera åtgärder för hur vi ska kunna minimera skadorna som svenska män åsamkar svenska kvinnor, eller vill du diskutera huruvida kvinnor förtjänar att våldtas eller inte? Det är omöjligt att diskutera något sådant, varav citatet "de inte är värda att lyssna på". Även många dumma människor som ger sig in i sådana debatter och börjar snacka om ex SD hit ioch dit, vilket bara bidrar till en ökad polarisering inom debattklimatet. Ibland är tystnad det bästa svaret. Jag har redan redogjort för varför det är poänglöst att diskutera svenska män i samband med Köln. Problemlösningen för de svenska männen, ligger ex inte i en reformering av Islam. Genom att diskutera psykologin och effekterna bakom Taharrush, når vi inte några svenska män men vi kan eventuellt få ett slut på det som vi nu ser muslimska män utföra här i Europa. Alltid något. Sedan återstår "reguljära våldtäkter" som tyvärr är allt för vanligt, och där kan vi absolut jämföra invandrare och svenskar eftersom de då begår samma typ av sexualbrott. Vi ska dock samtidigt redogöra för eventuella skillnader på ett ärligt vis.
Vidare. Jag snackar om mångfacetterad filosofi med ex en hel del feministiska ideer inbäddat i lärandet. Ingen som ska lära sig att kvinnan är underordnad, utan den faktiska ideläran ska vara neutral och verka för en kärlek till visdom. Det viktiga är att lära barnen att se en mening i deras existens och att de har alla möjligheter att självförverkliga sig själva. Fantastiskt komplement till övrig undervisning. Det räcker. Men vi ska inte syssla med specifikt genusvetenskap. Ingen man tycker att det är intressant inklusive mig själv och ändå har jag en helt fantastisk kvinnosyn. Den som blir lycklig av att syssla med genus får gärna göra det, men endast en galning skulle göra det obligatoriskt för samtliga.
Har du nån plan där?