![Anonym (Kanske)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Varför gör dom så?S c h n a skrev 2016-01-11 19:11:19 följande:Jag gör gärna det. Svenskar som anser att kvinnor får skylla sig själva om de våldtas ploppar ju upp som svampar nu, hur kan man missa det och hur kan man inte tycka det är en viktig fråga att ta upp, undrar jag.
-
Vad är problemet med den formuleringen? Den sammanfattar väl situationen rätt väl?FDFMGA skrev 2016-01-11 20:34:53 följande:"Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet".
Jag föreslår att du startar en tråd där du kan få hjälp att tolka påståendet mot bakgrund av att ts anser att kvinnor som blir våldtagna av invandrare har sig själva att skylla -
Vem skapade de här vita kränkta männen?FDFMGA skrev 2016-01-11 20:50:13 följande:Javisst, den sammanfattar en inte alltför ovanlig kvinnosyn.
Det finns andra uttryck för samma kvinnosyn. Vi ser det i jämställdhetstrådarna på FL där kvinnor som är "fel klädda" eller om de har manliga vänner får skylla sig själva om de blir våldtagna. Den här trådens ts har startat ett flertal trådar där han beskriver hur mycket han hatar feminister och deras "vurmande" för invandrare.
kvinnliga journalister får känna på den kvinnosynen om de skriver om SD, de sexuellt relaterade hoten är legio då.
SD-hederskulturen är väl främst ett nätfenomen, till skillnad från andra hederskulturer. -
Din teori är att det är genetisk?FDFMGA skrev 2016-01-11 21:02:49 följande:Deras föräldrar skulle jag tro. Eller tror du på den obefläckade avelsen
-
Vilken teori kan jag glömma?felix le chat skrev 2016-01-11 21:14:46 följande:Du kan ju läsa reportaget i tidningen Arbetaren och sen kan du glömma dina teorier om
vita kränkta män
http://arbetaren.se/artiklar/overgrepp-vanliga-mot-kvinnor-i-egypten/
kolla siffrorna !!
Sergels Torg blir vårt Tahirtorg. -
Du kanske ska titta på videon i tråden.Anonym (F) skrev 2016-01-11 21:24:59 följande:Kvinnoförtryck är kvinnoförtryck. Det finns inget förmildrande sätt att förtrycka. Allt förtryck ska fördömas. Gör man inte det löser man inte grundproblemet och det är patriarkala strukturer som är samma överallt. Vi har kommit längre i Sverige men det ar fortfarande samma förtryck. Det är min övertygelse.
-
Då har du ingen poäng.Anonym (F) skrev 2016-01-11 21:32:22 följande:Det behöver jag inte. Det spelar ingen roll om handlingen är mer våldsam än andra handlingar. Det är fortfarande kvinnoförtryck. Det är det som är min poäng.
-
Du ska nog läsa det mest som att han är besviken och arg på svenska kvinnor.S c h n a skrev 2016-01-11 22:07:22 följande:
Men om alla bara *tänker bort* att TS nämner triggers som händelserna i Köln, så återstår det faktumet att han anser att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna.
Fenomenet vi diskuterar här är svenska män som anser att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna. Sen kvittar det om männen ifråga anser att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna pga klädsel, berusning, om de är ute när det är mörkt eller om det är för något de röstat på.
Iom händelserna i Köln så har dessa män verkligen tittat fram och varit oerhört tydliga med att de tycker att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna, och GIVETVIS uppstår det då en diskussion om dessa män. Den diskussionen pågår annars med men den är högaktuell nu när det uppstått så många på samma gång.
Det betyder inte att man inte kan diskutera vad som hänt i Köln parallellt, men så fort Köln nämns i det här sammanhanget så är det som att det blir kortslutning för folk.
Skylla sig själv är ett vitt begrepp dessutom. Det är inte så att man behöver önska någon något illa. Om du tar bort låset på din dörr så uppgör din hemförsäkring att gälla oavsett om du betalat premien. -
Naivitet har ett pris.Anonym (F) skrev 2016-01-11 22:36:41 följande:Ska kvinnor som vill hjälpa människor i nöd skylla sig själva för att de blir förtryckta av invandrare nu istället för innan när de blev förtryckta av vita svenskfödda män? Same shit.
-
Vilket heller aldrig varit frågan som delat.KillBill skrev 2016-01-11 22:48:29 följande:
Jag skulle tro att 100% av befolkningen tycker att samhället ska ta tag med hårdhandskarna för att stävja de övergrepp som har skett i bl.a. Kalmar och Stockholm och Malmö. Detta är egentligen inte en fråga som delar befolkningen i två läger.
Delningen har bestått i om man ska dölja händelser som gynnar SD eller inte.
Den här delningen har levt i skuggan och gör det fortfarande. Ingen kommer att erkänna att man döljer eller orsaken, polisen som nu försa sig försökte pudla direkt, men då var det redan försent, förstås.