• Rutgers

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

FDFMGA skrev 2016-01-10 19:34:58 följande:
    Koordinerad är väl att överdriva.

Visst är inställningen att kvinnor som inte röstar SD får skylla sig själva om de blir våldtagna vidrig.

Men inte är attacken mot kvinnor och demokrati koordinerad - det är ju bara en anonym ts.
    Då har cnn fel

"Cologne police spokeswoman Christoph Gilles told reporters Friday that some 170 criminal complaints have been filed related to the apparently coordinated attacks, "at least 120 of which have a sexual angle.""

Om du anser att 120 st på ett torg inte är kordinerad måste det betyda att deras beteende är mycket värre än vad någon SDare någonsin har påstått.

Nu är förståss Köln större än Kalmar.

Sen har polisen i Helsingfors där en liknande sak hände insamlat bevis på att det är kordinerat.

Men ju mer ni vill släta över det, ju fler lär bli som TS...
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-10 20:20:45 följande:
    Det finns inget skäl att acceptera vidriga åsikter här på FL bara för att ännu vidrigare handlingar har utförts i Tyskland.
    Men det går så klart bra att använda adopterade kvinnan ifrån Asien?

Men för all del, fortsätt med 2 fel ger inte 1 rätt. Diskutera på hur groteska svenska män är.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-10 21:02:53 följande:
    Menar du att det är fel att ta hennes åsikter på allvar. Här på FL brukar man ju ta en anonym historia vars sanningsenlighet verkligen kan ifrågasättas på djupaste allvar, här handlar det om en kvinna som framträder med namn och berättar om sina erfarenheter. Mig veterligt är hon bara en i mängden som berättar samma sak, att vissa svenska män ser dem som lättillgängliga på grund av deras ursprung.
    Räcker att läsa i andra delar av forumet här för att se just att Asienflockor som är gifta med 20 år äldre män kommer få mycket glåpord efter sig. Så absolut tror jag henne. Men har lite svårt att förstå vad den historien har med det som hände i Kalmar+5? ställen till att göra.

• Rutgers
    KillBill skrev 2016-01-11 23:24:34 följande:

Ca  70 000 kvinnor drabbades 2015 av sexuella övergrepp men det var först när invandrare, på årets sista dag gjorde sig skyldiga till ett 20-tal övergrepp i Kalmar som det blev folkstorm. De hundratals kvinnor som drabbades, varje dag, alla dagar innan nyårsafton, är det ingen som pratar om.

Fast anledningen till att det uppförstoras just nu är såklart att media och/eller polisen har mörkat det hela under en längre tid.

• Rutgers
    Anonym (Kanske) skrev 2016-01-12 20:52:56 följande:
    Den "våldtäkt" som Assange ska ha genomfört är ju i det närmaste att se som ett ordningsbrott om ens det. Att ligga med en tjej för femte gången och skippa kådisen är något vi nog skulle behöva låsa in halva befolkningen för. Kvinnor med.
    Stureplanprofilen fick några år i fängelse och ett massivt drev i media efter 20:e gången med en tjej så det är inte helt ovanligt.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-16 19:23:06 följande:
    Den här tråden handlar om skuldbeläggande av kvinnor som utsätts för våldtäkt och det är ett oerhört angeläget ämne, så håll dig till gärna till ämnet eller håll dig borta från den här tråden.
    Var att överdriva lite. Finns många grader på gråskalan. Det sista i TS är något jag inte alls håller med om. Men första delen där finns det en poäng i. Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker.

Helt klart finns det en massa som inte känner empati för de drabbade.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-16 21:34:19 följande:
    Lever vi ens i samma världsdel eller universum du och jag.
    Fysikt absolut. Hur vi ser på omvärlden verkar skilja sig ja.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 00:28:13 följande:
    Och då är du ändå en av de mer sansade sverigedemokraterna på FL, om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan.
    Troligen, för jag är ingen SD.

Tänkte inte enbart på FL utan rent allmänt. Bl.a. ledarsidorna/krönikor av den s.k. opartiska bra journalistkåren vi har är knökfull med just sådana saker.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 00:58:31 följande:
    tja, de ledare jag läser där diskuteras det hur integrationen måste bli bättre, inte att det är fel att ställa krav på anpassning till Sverige.

Förmodligen syftar vi på olika fenomen, men jag förstår faktiskt inte vad du menar.
    Jo, det finns några sådan sista veckorna, det måste jag medge. Men 10 år innan så har alla som har samma idéer som SD blivet kallad ultradödsknarkarrasist. Men i fredags t.ex. så satt Mona med någon Iman och pratade om extrimist. Naturligtvis satt de och skrattade åt att det är svårt för en Iman att gå till Hells Angels och försöka prata de till rätta.

Men visst, det är väl bra att det pratas om hur vi bl.a. skall komma till rätta med stenkastning på ambulans/räddningstjänst. Som har ökat med 100% på 2 år. Men det är så dags att börja prata om det nu, nyss när andra än 7K påpekade något om detta så var det något som vi fick leva med.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 12:13:10 följande:
    Jag bad om ett exempel från FL, Rutgers tycktes då inse att han inte kunde utan hänvisade till debatten utanför.
    Nej, jag valde helt och hållet medvetet att inte svara på det.

Jag bara kollar runt lite vad du tycker och anser om ämnet. Med tanke på hur mycket större kollisionskurs du i PK-maffian-tjänget är emot SDare än vad jag trodde så förstår jag bättre varför det rådande debattklimat ser ut som det gör.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 13:18:39 följande:
    Rutgers skrev 2016-01-17 13:05:03 följande:
    Nej, jag valde helt och hållet medvetet att inte svara på det.

Jag bara kollar runt lite vad du tycker och anser om ämnet. Med tanke på hur mycket större kollisionskurs du i PK-maffian-tjänget är emot SDare än vad jag trodde så förstår jag bättre varför det rådande debattklimat ser ut som det gör.
    Jag brukar hävda att det inte är möjligt att föra en invandringskritisk diskussion i närvaro av SD.

Jag brukar hävda att det inte är möjligt att föra en invandringskritisk diskussion i närvaro av PK-maffian.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 14:47:07 följande:
    Jag kanske ska hjälpa dig lite.
    Nej tack.

Bättre du hjälper 7K, för det är de som behöver hjälp.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-17 19:23:28 följande:
     Vill man förstå andras åsikter så är men rejält vilse om man inte klarar sig utan behovet av ett fantisera fram meningsmotståndares åsikter.
    Rutgers skrev 2016-01-16 20:53:23 följande:
    Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker.
    Vet inte varför du citerar mig flera ggr, jag vet mycket väl vad jag skrivet och för den delen att du inte skulle hålla med mig i samma sekund som jag skrev. Varför du inte ha fantasi att förstå vad jag menade med det utan försöker tolka det bokstavligt har jag ingen susning om. Skrik-blabla har används av en hel hög här i flera månader men när jag skrev det igår blev det såklart totalt obegripligt.

Så länge du är totalt ointresserad av att diskutera och försöka förstå hur och vad andra tänker utan bara så mycket som möjligt få dig själv att verka vara en gud och trycka ner alla andra som inte delar din syn på universum så kommer du bara dumförklara dig själv. Om du nu trots allt anser att SDs folk är outbildade låg-IQ folk och du själv professor så blir det rätt pannkaka om du använder den kunskapen att få andra känna sig som en nolla istället för att använda kunskapen att hjälpa de som inte ha lika bra förutsättningar som dig själv.

Om du nu läst något om hur SD gått fram borde du känna till att SD har fler röster på sig bland högutbildade än vad L har. Att SD har fler röster bland kvinnor än vad MP-V-F! tillsammans har. Om du nu anser att detta är en dålig utveckling föreslår jag att du istället för att skrämma och trycka ner de som inte delar dina åsikter försöker ta reda på vad som får de att känna så. Därefter kan du försöka använda din oöverträffande höga IQ att förklara för de hur vi skall få ett samhälle där alla kan trivas.

Blanda dock inte in mina skattepengar för att 60milj "flyktningar" skall komma hit.

• Rutgers
    Smecker skrev 2016-01-17 20:26:28 följande:
    Är det bara flykting-/invandrarmän som ofredar och/eller våldtar kvinnor? Är det bara i Köln och Kalmar som män ofredar, trakasserar eller våldtar kvinnor?

Det är konstaterat att taskig, misogyn kvinnosyn är ett mansproblem, inte ett flykting/invandrar-problem.
    Och alla som röstar på SD är rasister...

Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?