Dotter kallad till rättegång.. Vad gör man?
Hej igen..
Tack för alla svaren ni skickat under morgonen och natten..
Jag vet att jag inte kan ursäkta hennes beteende och skydda henne livet ut, men det gör så ont i mig när hon gråter och gråter och säger förlåt. Jag känner min dotter och jag har sett henne ställa till med problem under hela hennes tonår, men det här är det absolut grövsta och jag har aldrig sett henne sådär ångestfylld. Det är hennes rädsla av att domen ska kunna googlas fram bara av hennes namn och triggade igång en ångest hos mig och jag blev så ledsen för hennes skull.. Jag har varit hård mot henne under den här situationen, mer än vad jag någonsin vart! Men när sovrumsdörren stängs och alla sover så bryter jag ihop inombords.
Jag känner mig bara så... Misslyckad.
Vi kommer att börja från en ny kula efter detta. Jag tror på henne och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon älskar sig själv och sitt liv tillräckligt mycket, för att vara mottaglig för hjälp och stöd från mig.
Men om jag förstått rätt - domen är offentlig, det vet jag. Den är inte sekretessbelagd vilket innebär att vem som helst kan betala lite pengar eller så och få ut den via LexBase eller liknande.
Men den är inte offentlig på Google, Yahoo eller liknande om ingen delar domen eller länkar till den t.ex?
Tack igen för alla svar!
Förstår hur du tänker, men samtidigt är det en vuxen människa och får ta ansvar för sitt handlande.
Sen varför denna otroligt överdrivna rädslan för att vara lagförd?
Sen låter det som denna dotter har en del psykiskt i bagaget?
Vilket man då kan misstänka självmedicinering, och då kommer denna situation hamna i skymundan och självmedicinering kommer fortsätta.
Sen i vilken form, det är en bra fråga.
Detta med Danmark har jag läst mig till att det funkar.
Speciellt om man bor i de södra delarna av Sverige.