Dotter kallad till rättegång.. Vad gör man?
Hej allihopa..
Jag sitter i en sådan knivig sits som har dragit tillbaks mig in i ångestattacker och sömnlösa nätter.
Jag har misslyckats helt otroligt mycket med min 20 åriga dotter, trots att jag kämpat med henne så mycket som jag bara kunnat..
Hon berättade för mig igår att hon har inhandlat och brukat narkotika (ringa narkotikabrott, cannabisbrus) , vilket hon har fått samtal av från polisen för. Hon har blivit inkallad på förhör där hon blånekade allt, vägrade ta kissprov (hur kan man vägra det???) och blev därmed tvungen att ta blodprov...
Idag fick hon tillbaka resultaten och det var positivt...
Polisen hon pratade med i telefon informerade om att hon bör komma ner till stationen för ytterligare ett förhör där hon säger själv att hon kommer erkänna och hon kommer att ta sin dom.
Nu till det som får mig att vilja dö...
Polisen säger att hon måste till ett rättegång nu, och att hon inte har möjlighet till strafföreläggande då hon inte hade erkänt tidigare (trots att min dotter inte visste om dessa rättigheter under förhöret och inte blev informerad om detta heller)SÅ hon måste alltså upp till rättegång där langarna (samt 60 köpare) kommer att få sin dom samt vittna.
Min dotter har ett både annorlunda för och efternamn, och min fråga är då: Kommer man kunna hitta denna dom på internet bara genom att söka på hennes namn? Jag vet att man kan köpa domar från t.ex LexBase och liknande. Men kan man hitta en dom om man bara googlar hennes namn? I och med att det har varit i rättegång..
Snälla kära Familjeliv.. Jag vet att det är många som älskar att poängtera att man visserligen gjort dittan och dattan fel under uppväxt eller uppfostran därav denna situation, men jag behöver tröst och hjälp.. Jag drömmer mardrömmar varenda natt och håller på att bli tokig för att jag ser henne förstöra sitt liv framför mina ögon och jag känner mig så hjälplös..
Snälla, hjälp mig...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-07 02:37
Insåg nu att rubriken är lite missledande samt lite stavfel.. Ursäkta mig... Har inte sovit någonting eller ätit heller för den delen pga hur det här får mig att må..
Hoppas någon av er känner att det är relevant nog att lugna en mors hjärta.. <3