-
Man får ju inte låta för desperat heller. Det lär ju tjejerna märka avHadraniel skrev 2016-01-06 20:46:39 följande:Är väl bara att köra på? Man har väl inte råd att tacka nej till ett sådant bra erbjudande så ett "Ja!" vore väl självklart där istället för ett "Kanske"?
-
Visst vi kan göra ett försök ge mig en epostadress eller något så kan jag berätta meraAnonym (Känner igen beskrivningen) skrev 2016-01-06 20:40:12 följande:
Känner igen din berättelse! Fast det skulle kunna handla om en av mina närmsta vänner. Hon är som du aktiv på nätet och har aldrig svårt att få dater men hon vill ha något seriöst och det slutar ofta på sättet du beskriver, att antingen hon eller killen inte tycker att det klickar. Hon ser jättebra ut, är ambitiös och en sån där människa som vill ge kärlek. Kan jag på nått sätt matcha er?
-
Den näst senaste tjejen var hur nöjd som helst med sexet. Vi träffades cirka 9 gånger i oktober/november 2015. Andra tjejer har jag inte hunnit haft sex med innan det beslutats att vi inte ska fortsätta.SmalaSara skrev 2016-01-07 20:30:04 följande:
Hur har sexet varit med de tjejer du träffat? Vad har ni pratat om? Finns det något med dig som gör dig "speciell"? Inte bara en "vanlig" person?
Sen tänker jag också att du verkar vara den som blir dumpad varje gång... Varför dumpar aldrig du? Är du Needy och gärna vill ha ngn? Sådant lyser alltid igenom.
Nej det är väl kanske det som är problemet. Jag är en snäll och trevlig person men jag kanske inte sticker ut så mycket. Nu tycker väl inte jag att det är så dåliga egenskaper men självklart kan man inte vara tillsammans med någon bara för att någon är snäll.
Oftast är det väl såhär att antingen vill inte tjejen fortsätta eller så är både jag och tjejen överens om att det inte klickade. Det är väldigt sällan enbart jag som inte vill fortsätta. Nu vet ju inte jag om det hade blivit en livslång kärlek om vi hade setts flera gånger men jag känner ändå att jag hade velat utforska tjejerna lite mer.
När vi dejtar så känner jag väl kanske att jag får sköta mycket av snacket. Mycket handlar om tjejerna men inte så mycket om mig. Vi pratar mer om hennes jobb, hon ställer inte så mycket frågor till mig. Om jag inte säger något så blir det ganska tyst på dejten. Jag får också stå för middagen som ibland landar på flera tusen kronor.
Jag tror inte att jag gör något större fel egentligen utan det är väl bara kärlekens gåta som återstår och den kan ingen hjälpa mig med. -
Ok tack. Jag tycker iof att jag gör det. Jag väljer restaurang, föreslog häromsistens att vi skulle hem till mig och se en film. Hon nappade. Men tack ändå jag ska absolut tänka på det.polly22 skrev 2016-01-07 22:15:39 följande:
Hej, dejtat runt ett tag och det jag saknar i killar är intiativ. Jag är trött på att underhålla, hitta på saker osv. Killar har frågat vad det är för fel men jag har inte velat såra nån så jag har bara sagt att det inte "klicka". Vissa tjejer vill bli tagna med storm, att en man tar hand om en, de första dejterna. Bjuder ut, berättar vad denne söker och planerar en bra dejt. Man måste ge för att få, och det är en chansning. Det är ett tips som jag inte berättar för killar men skriver till dig här.
-
Mmm. Jag tror förvisso att tjejer får fler erbjudanden än killar men när det kommer till det stadiet då man ska avgöra om personen ska bli ens livspartner eller inte då är det nog ett svårt beslut oavsett om man är man eller kvinna. De senaste två dagarna har jag dock landat i att jag kanske ska ta några månaders paus från dejtandet och bara fokusera på mig och min son för att kanske komma tillbaka senare förhoppningsvis med lite positivare energi.polly22 skrev 2016-01-07 22:45:24 följande:
En viktig sak att ha i åtanke är att det är väldigt liten chans att man prickar rätt på nätet. Jag håller inte med de som skrivit att det är så lätt för tjejer, jag vet flera som dejtat på nätet i flera år utan att lyckats träffat rätt. Vissa tjejer kanske tycker ni söker olika saker eller att ni är i olika faser i livet. Jag tror att många idag hoppar vidare till nästa när ett litet problem dyker upp. Man tror att gräset är grönare på andra sidan. Ett storstadsfenomen, har hört att det är svårt att träffa en partner i new york också. Vissa personer blir också lätt rädda o nervösa när man är för på, ja det är svårt att ha en balans.
-
Nej det blev inte alls rörigt. Jag tycker det var en bra förklaring. Det känns lite som att tjejerna måste känna det där "pirret i magen", de vill känna sig speciella, m.m. En helt vanlig och trevlig kille som mig har ju svårt att ge dem det. Jag är väl kanske inte den som någon kan bli kär i vid första ögonkastet. Jag tror mera att kärlek tillsammans med mig växer fram men ofta så orkar ju inte tjejerna vänta och se om det kan utvecklas till något större. Man får ju inga andra chanser.Anonym (Lf) skrev 2016-01-08 11:03:48 följande:Hej hej
Jag dejtade också länge innan jag träffade min sambo..
Tappade nästan hoppet till slut..
I mitt fall var det att dom flesta klickade jag inte med alls, men det var inte för att jag inte kände någon passion (typ som i filmer) utan jag kände den här personen har jag inget gemensamt med och det kändes bara som pinsam tystnad hela tiden.
Men när jag träffade min kille så blev det aldrig någon pinsam tystnad, men jag kände ingen jättepassion heller
Fast jag ville fortsätta träffa han för att han var snäll, trevlig och vi hade träning som gemensamt intresse..
Nu kan jag ju inte svara på varför dom tjejerna du dejtat inte vill fortsätta träffas, men jag tror att många vill att man ska kunna ha något gemensamt intresse som håller samtalet igång under dejten, ja sen såklart måste man väl tycka den andra är attraktiv också, inte så man vill slita kläderna av varandra men något litet intresse som kan bli något mer..
Tyvärr tror jag många av oss tjejer är så, att man vill inte fortsätta träffas ens för att ge det en chans om man inte känner att man klickar..
Jaja det är min åsikt iallafall, hoppas det inte blev för rörigt.. :-P
Det jag kan erbjuda en tjej det är tillit och trygghet, jag är väl kanske inte den där spännande och mystiska killen som de verkar förvänta sig -
Haha jag förstår vad du menar. Yngre tjejer tror jag tyvärr inte är något för mig, de söker kanske inte trygghet i första hand plus att vi inte sällan befinner oss på samma nivå i livet. Kvinnor från utlandet vet jag inte om jag är redo för.KingOfKings skrev 2016-01-08 11:23:02 följande:
Mitt stalltips är att du söker dig till 1) Yngre kvinnor.
Kvinnor som är äldre är eviga singlar och inget att satsa på. Gör inte om det misstaget.
Mitt stalltips nummer 2) Kvinnor från utlandet.
-
Ja det har hänt. men oftast är det det motsatta eller att båda är överens om att det inte klickadeAnonym (Lf) skrev 2016-01-08 12:05:13 följande:Jovisst, pirret i magen vill väl alla känna, men det är ju inget som alltid kommer med en gång.
Jag fortsatte träffa min kille just för att han var snäll och trevlig, och kändes trygg och stabil.
Pirret i magen kom efter några dejter..
Dom killar jag inte ville fortsätta träffa efter en dejt var för att det var något med personligheten jag inte gillade..
Och ville inte slösa hans tid om jag ändå inte kände att det skulle leda till något mer.
En fråga, har det varit tvärtom då?
Att du inte velat träffa en tjej mer fast hon vill?
Och i så fall hur kände du då? -
Tack det var snällt:)lindalicious skrev 2016-01-08 12:18:33 följande:Du låter som den perfekta mannen! Iaf sålänge det är en kvinna som är beredd på att träffa någon med barn. Jag tycker du känns väldigt lyhörd, inkännande och ödmjuk. Du har kanske helt enkelt inte träffat rätt tjej ännu. Lycka till!
-
Tack SansaSansa Snark skrev 2016-01-08 12:14:28 följande:
Jag har verkligen en mycket mer positiv bild av nätdejting än de flesta andra här. Av de par jag har runt mig (stockholm, strax över 30), och som inte varit ihop sen typ gymnasiet så har nästan alla träffats på
nätet. Men ta en paus, lätt att bli blasé, som många beskriver.
Sen tror jag inte heller att du gör något direkt fel, du verkar vara en vanlig trevlig kille liksom. Men det ligger något i att det inte roligt räcker. Och så menar jag inte att du måste se ut som en filmstjärna eller ha pengar som gräs, utan att du måste visa vem du är. Du skriver att ni mest pratar om tjejerna, deras jobb osv, och det är bra (Gud vad många dejter jag varit på med killar som bara snackar om sig själva!). Men prata mer om saker som verkligen intresserar dig istället! Vad är din passion? Politik? Matlagning? Böcker? Sport? Fråga henne om hennes passioner! Försök bli personlig redan på första dejten! Man måste börja skapa nån slags band och det gör man genom att visa vem man är. Annars blir det ju bara ytligt och känslan av att det inte klickar kommer som ett brev på posten.
Nej jag tror inte heller att jag gör något fundamentalt fel. Jag är ärlig, snäll, trevlig och framförallt mig själv, jag vet egentligen inte vad mer jag kan göra, om jag ens borde göra något mera. Märkligt att det skall vara så svårt egentligen.
Jag måste ju hitta en tjej som blir nyfiken på mig. Tjejerna vet ju lite om mig redan vi ses, dvs vad jag jobbar med, att jag har barn, lite vilka länder jag varit i, etc, de borde vilja fördjupa sig mer i detta på dejten när vi ses men det verkar som att samtalen nästan uteslutande bara handlar om tjejen och inte så mycket om mig. -
Haha, ja jag kan skriva under på i princip allt:)janneschaffer3000 skrev 2016-01-08 12:43:46 följande:
Många kvinnor vet egentligen inte vad de söker. De är oftast ganska onyanserade i sitt dejtande, trots att många tror sig vara väldigt öppna i sitt letande efter kärleken. Oftast får de för sig att kemi är något som finns eller inte finns, kanske av en speciell utvald person någonstans i världen, trots att man vetenskapligt (inom psykologin) vet man kan forcera, spela kemi, vilket egentligen bara är en känsla utan av att man uppfattar den andra personen som intresserad av en själv, oavsett om det är sexuellt, fysiskt eller av personligheten. Många förväxlar dessutom kemi med förälskelse.
Tycker inte heller att det allt för ovanligt ;) att kvinnor vill blir förälskade, hitta mr. right, istället för att reflektera över vad förälskelsen betyder och varför de söker den. Det har blivit ett slags koncensus idag att förälskelsen måste finnas för att man skall vara beredd att investera tid i den andra, trots att förälskelsen inte har någon ting med vare sig mogen kärlek, lust eller attraktion att göra. Man vill bli passionerad och känna fjärilar i magen, trots att jag är övertygad om att de flesta är tillräckligt allmänbildade för att känna till att förälskelsefasen endast håller i ett viss antal månader 3-18 månader, för att sedan hjärnan utjämnar hormonnivåerna. Dessutom är förälskelsen inget annat än att spegla sig själv, vilket egentligen endst vittnar om personens (iaf för stunden) dåliga självkänsla, och ett behov att höra att man är fantastisk, vacker, rolig och alldeles, alldeles underbar.
Jag tror att alla känner igen oss i ifrågasättandet efter att förälskelsen lagt sig att man undrar varför man egentligen blev förälskad i h*n när personen egentligen inte alls ser varken bra ut, delar samma humor och intressen.
Kvinnor idag har dessutom alldeles för höga krav. går man in på en dejting sida idag söker alla någon som har ett betydligt högre attraktionsvärde än deras eget, vilket säger mycket om hur de sociala mediernas påverkan på självkänslan, och att tjejer skapar sig ett nästan grandiost ego. Att så många kvinnor är singlar idag kan summeras rätt snabbt med att de flesta har en felaktiv självbild av sig själva, och att många egentligen endast söker bekräftelse, vilket de kan få genom tillfälliga sexuella kontakter på krogen, och likes på facebook, utan att för den delen vara i lika stort behov som män att ha en sund relation.
Sen kan jag tycka att de flesta dejtingsidor kan vara mer negativa än positiva. Då män är kraftigt överrepresenterade, och att hela konceptet är väldigt substanslöst i sin helhet, tittar man bara på yta. Det blir som ett maniskt letande, där man bara söker efter bekräftelse och att hitta den mest tilldragande personen oavsett om man egentligen passar, och även om man finner denna person, säger man adjö och fortsätter sitt maniska sökande efter någon bättre. Det ska sägas att kvinnor pågrund av den överrepresentationen av män blir överrösta av mejl, män som oftast är så desperata av att bli sedda som sexuella varelser att de medvetet sänker sina krav bara för att få svar, och att de kvinnor som läser mejlen, antingen stärker sina grandiosa egon, höjer sina krav betydligt, eller för de olyckliga, träffar män som de har sex med, bara för att sedan bli kastade åt sidan då dessa män vaknar upp och sin illusion och inser att de sänkt sina krav allt för lågt.
-
Ja precis, syns man inte så finns man inte så då kan man ju lika gärna gå i kloster på en gång. På nätet syns man ju iaf och det finns ju goda exempel även om de inte är mångaHadraniel skrev 2016-01-08 13:49:14 följande:Fast ska man överge något som fungerar dåligt så bör man väl ha ett bättre alternativ till hands?
Bara för att man inte vunnit storvinsten på lotto eller ser någon större chans att göra det så vill man kanske inte sluta spela helt för då kan man ju inte ens vinna till skillnad mot om man köper en enstaka lott då och då. Ungefär så ser jag på nätdejting att det finns ju åtminstone en minimal chans att hitta någon, även om jag i stora drag har gett upp och ser det som att jag troligen bara kastar bort den tid och energi som jag lägger där. -
Ja det beror väl på när i livet man börjar räkna. Jag vill helst inte höfta till med en siffra men det är ganska många och oftast går det ju inget vidare som du kanske förstått efter att ha läst min inlägg.Anonym (odeppig) skrev 2016-01-08 13:59:53 följande:
Hur många kvinnor har du dejtat TS? Jag tänker att man måste kyssa ganska många grodor innan man hittar sin prins/prinsessa.
Menar ni janneschaffer3000 och TS att man ska gå vidare och fortsätta träffas även om man märker att det inte finns någon förutsättning för själslig och/eller kroppslig attraktion?
Jag har ett bra liv som singel med vänner och arbete och är långt ifrån desperat efter ett förhållande. Om jag hittar en man som jag känner gemenskap med och attraktion till så inleder jag gärna något annars får det kvitta.
Nej man ska väl inte fortsätta om det känns fel. Men jag kan kanske tycka ibland att tjejerna har väldigt höga förväntningar på första dejten. Känns del helt fel, självklart då ska man sluta på en gång. Men om det är lite blandade känslor då väljer oftast tjejerna att inte gå vidare ändå. Jag kan kanske tycka att man lan pröva ses en gång till och ta reda på mer isf. -
Ja kanske. Jag har ju intressen som träning, filmer, resor och så men det är väl inga intressen som sticker ut direkt, just de nyckelorden har väl de flesta på sina profiler. Det jag kan känna på dejten är att det oftast är jag som får sköta snacket och att tjejerna bara svarar.Anonym (odeppig) skrev 2016-01-08 14:56:14 följande:
Att samtalet kommer att handla mest om tjejen, vad beror det på? Finns det väldigt lite att säga om dig? Du fick tidigare frågan om dina passioner. De flesta av mina väninnor vill ha en man med egna intressen.
-
Tack det värmde:)isolande skrev 2016-01-08 16:51:06 följande:
Trist att så många verkar kamma noll på nätet. Har många vänner som är gifta idag med sina internetdejter, inkl jag själv . Tyvärr har jag ett par "eviga singlar" till kompisar som upplever lite samma som du. De dejtar men aldrig säger det klick. Eller så är de helt enkelt lite skadade och släpper aldrig in någon i sin sfär eller helt enkelt beter sig konstigt under dejtsituationen. Svårt att säga eftersom man inte är där och ser det hela. I mina ögon är det HELT obegripligt att dessa underbara kvinnor inte har drivor med män efter sig
Jag träffade min man via Spraydate och var kanske lite sådär intresserad av honom från början. Det var ingen himlastormande passion och han var lite mer försiktig än de män jag normalt sett blir intresserad av. Men jag gav mig sjutton på att ge honom tid och flera chanser, eftersom mina tidigare förhållande med "spännande" män slutat med katastrof.
Och det gick ju bra till slut. När det väl sa klick levde vi i den där romantiska filmpassionen och jag har aldrig upplevt något liknande tidigare. Kanske är det så att många tjejer letar efter det där,att det ska komma på en gång och därför ger upp innan ni väl lärt känna varandra?
Jag tycker du låter som en toppenkille när jag läser dina inlägg.
-
Jag vill tacka alla för era fina reflektioner. Vi får väl se vad framtiden har att utvisa. Livet går vidare med eller utan en partner. Jag trivs med mig själv iaf och det är ju det viktigaste:)