Inlägg från: Anonym (Empress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Empress)

Min kille är missbrukare

Jag förstår inte problemet? Varför försöker du kontrollera vad han gör? Om han vill röka så rör det ju inte dig. Det är inte så att man blir agressiv av att röka direkt som med alkohol. DU gör ett problem av ett ickeproblem. 

• Anonym (Empress)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-01-05 21:39:09 följande:
    Troligen är du en trogen brukare av gräs och du har rätt man blir inte aggressiv det är inte problemet här. Men ska försöka förklara hur jag upplever det!

Tänk att du har en partner som varje kväll innan ni ska sova dricker någon typ av alkohol till middagen, filmen eller i sängen när ni läser en bok eller något. Hen dricker sig inte full, men påverkad. Din partner är fortfarande sig själv men en något gladare, mjukare person. Inte så dåligt kanske? Men när du sedan inser att hen verkligen behöver alkoholen för att bli såhär lugn och om hen inte får dricka sin drink blir irriterad och tar ut det på dig, så tröttnar man tillslut. När denne personen sedan börjar dricka mitt på dagen för att lugna ner sig själv så klassas denna person som alkolist enligt mänga.

Varför är det då ok att bruka gräs på samma vis? Min kille blir inte arg utan tvärtom kärleksfull och lugn, men jag gillar inte att han ska behöva röka för att bli sådan. Det påverkar visst mig, då jag får se detta varje kväll.
    Jag är i precis samma situation som du. Jag röker inte själv, har väl testat nån gång men tyckte mest det var obehagligt. Men min kille röker varje kväll. Om han mår bra av det kan jag tyvärr inte säga något om det. Då får han göra det. Försök att släpp dina kontrollbehov. Du har ju bestämt dig för att det är ett problem. Kan du inte bestämma dig för att det inte är ett problem? 
Svar på tråden Min kille är missbrukare