Min kille är missbrukare
Jag ska försöka hålla det så kortfattat som möjligt..
Jag och min kille testade hösten 2014 att röka weed ihop. Det var kul så vi testade några fler gånger. Sedan kände jag dock att det inte var något för mig och gjorde det inte mer. Han fortsatte och rökte med vänner och det gick så långt att jag bad honom välja mellan mig och gräset för att sedan tvinga honom att berätta för sina föräldrar. Detta resulterade i att han var ren hela sommaren, han valde att vara med mig och gick till och med på kisseprov.
Efter sommaren tog vi ett uppehåll och träffades igen i slutet av november. Det kom då fram att han börjat röka igen. Han var ledsen för det och sa att han behövde mitt stöd för att han ville dra ner på det (detta var inte anledningen till att vi träffades utan kom fram senare) jag tänkte att okej då vill han iaf sluta och det är ju ett bra tecken.
I början träffades vi inte så ofta och då märkte jag inte hur illa det var, men senaste veckorna har vi träffats mer och han röker mer eller mindre varje kväll. I helgen började jag gråta och sa att jag vet inte om jag orkar detta mer jag mår dåligt av detta och han sa att detta är sista jag röker, om jag bara får röka denna så gör jag det inte mer sen!
Jag sa att han inte ska säga något han inte kan hålla, och vi kom fram till att det är ok 1 gång i veckan och inte på vardagar.
Men igår... Jag skulle upp kl 6 idag och var redo att sova kl 22. Han låg och vred sig i sängen tills 01 då han bröt ut i gråt och sa att han hade ångest, att hak inte visste varför han mådde sågär, hur hopplöst allt kändes och att det var därför han rökte. Han lovade att han skulle snacka med sin mamma om detta hon är bäst..
Men helt ärligt han är fast i ett missbruk och jag vet inte vad jag ska göra.. Ver att han vill sluta för han ser att han gör mig ledsen, men varför gör han inte det då? Vill inte vara med en pundare?
Någon som vart i samma situation? Hur kan jag hjälpa honom?