• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2016

pipperoni skrev 2017-06-03 17:45:44 följande:

Vid FET, vad är för- och nackdelarna med återförande i "naturlig" cykel då man enbart bygger upp slemhinnan med östrogen respektive om man blir nedreglerad och därefter bygger upp slemhinnan i reglerad cykel? Vill förstås helst slippa nedreglering, men läkaren verkar helst vilja nedreglera först.

Fördelen med nedreglerad är att du kan planera bättre. Då kan du välja när du sätter in Progynon och välja vilken dag du gör insättning och även boka flyg tidigare.

Kram
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2017-06-20 15:45:33 följande:

Tack så mycket alla!! Kommer nog ta ett tag innan man verkligen fattar :)

Hcg var igår 248 så det känns jättebra :)

Kram till er alla

Ge aldrig upp

Grattis till fint Hcg! Vad skönt. Kramar
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2017-07-10 22:45:51 följande:

Har idag startat med Progynon inför vårt första ÄD-försök. Preliminär transfer 28 juli, men det känns som en lång väg dit. Hoppas verkligen att min slemhinna bygger på sig som den ska nu, annars är det risk att vi får avbryta. Den har tyvärr varit opålitlig de senaste försöken. Försöker att ta en dag i taget och inte hoppas på för mycket. Men, nu är vi i alla fall på gång!

Vi är också på väg. Min slemhinna mätte 12mm igår så bra har den inte varit på flera år. Åker till Aten på söndag och hem nästa lördag. Preliminärt insättning den 19/7.

Lycka till!
  • PeeWee44
    Maran73 skrev 2017-07-11 07:17:25 följande:

Vad roligt!! Har lite dålig koll känner jag, ni/du har försökt ett tag? Eller inte? Barn innan?

Det blir vår 7:e insättning och tredje donatorn. Vi har inga barn sen tidigare.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2017-07-11 09:24:32 följande:

Härligt PeeWee! Har du gjort något särskilt för att boosta slemhinnan eller blev den så fin av sig själv? Har du kört enligt Dr Ds schema med upptrappning av Progynon?

Jag har trappat upp enligt dr Ds schema. Denna gång åt jag Progynon och Utrogest innan för att styra cykeln, tog synarela, mens och sen Progynon start. Det fungerade tydligen bra denna gång.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-11 12:03:31 följande:

Då får vi hålla alla tummar att det funkar nu! Finns det någon anledning att det inte tar sig eller är det bara otur?

Vi ska starta igång på Ava Peter och funderar på deras babygaranti, väldigt dyrt men om man behöver 7 insättningar för att lyckas så är det ju inte det. Så svårt, önskar man hade en kristallkula..

Det är mitt immunförsvar som bråkar. Immunförsvaret attackerar embryona som gör att det inte stannar kvar.
  • PeeWee44
    Mamma DA skrev 2017-07-11 12:29:07 följande:

I torsdags var det ruvardag 9 svagt plus Hcg 27

I måndags starkare plus och nytt Hcg 197

Nu borde man kanske kunna börja hoppas

Grattis! Kraaam
  • PeeWee44

[quote=77830500][quote-nick]pipperoni skrev 2017-07-11 09:19:20 följande:[/quote-nick]En fråga - när ni har börjat med Progynon, har ni startat direkt på en hög dos (ex.vis 3 tabletter/dag), eller har ni fått trappa upp och börja med 1 tablett, öka till 2 och sedan 3?[/quote

Glömde, tar ju omega 3 till frukost och middag också.

• PeeWee44
    lill111 skrev 2017-08-15 00:13:18 följande:

Hej alla! Nu funderar jag på om man ska återföra i naturlig cykel eller nedregleras... undrar vad som är bäst tro? Jag går hos dr D och har immunologiska bekymmer som största hinder...

Hur tänker ni kring detta?

Hej lill,

Fördelen med nedreglerad är att du vet när du åker ner. Kan boka flyg och hotell tidigare, framförallt lättare att ta semester.

I naturlig så behöver du väl inte ta lika mycket hormoner vilket kan vara skönt.

Kram
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2017-08-29 09:22:05 följande:

Min mens verkar vara helt fucked up!  Den har inte kommit igång ordentligt sen i lördags (mest ljust och brunrosa) och nu verkar den ha slutat. Fattar ingenting, så här har den aldrig betett sig tidigare vad jag kan komma ihåg. Jag har mensvärk och molvärk i svanken.

Måste nog ringa klinken och höra vad jag ska göra. Suck!!!

Någon som varit med om liknande under behandling?

Hej, kan du gå på ultraljud och kolla hur det ser ut? Det har jag fått göra en gång och en gång tog jag blodprov för att kolla om det var ok att börja medicinera.

Lycka till! Kram
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016