Vi som planerar äggdonation 2016
Ååå vad spännande emmm28, snart blir det förhoppningsvis dags för mig att få åka iväg också. Fick schemat idag och om ca 3 veckor ska väl jag iväg bara allting stämmer :)
Ååå vad spännande emmm28, snart blir det förhoppningsvis dags för mig att få åka iväg också. Fick schemat idag och om ca 3 veckor ska väl jag iväg bara allting stämmer :)
Jag blir så less :( är det aldrig vår tur?
För en vecka sedan fick jag ett schema från kliniken och nu idag dyker mensen upp, på dag 18!!! Snacka om att sabotera allting. Suck...
Hej! Men är det inte FET du väntar på? Spelar det så himla stor roll då att mensen är knäpp? Ska du göra ngt annat än att "bara" bygga slemhinna inför transfer...?
Vad säger kliniken?
Bappen: jag håller tummarna! :)
Grattis Bappen! Och lycka till Wonders! :)
Förflyttar mig och hoppas på det bästa :)
VÄNTAR PÅ BEHANDLING
Nirak84, IVF Riga
NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum
PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3.
Anonym(längtar) ivfspain Alicante
Kajsa K, Umeå
Uptomeism, Elite Clinic, Estland
aniiara, Ava Clinic, Riga
UNDER BEHANDLING
Cocofjollan, Elite Clinic, Estland
akleija, AVA Clinic Riga
Kurrea, Ava Clinic Riga
Ronon, Ava Clinic Riga
Micro, Ivf Riga, FET prel 16/6
GrukanGrace, AVA Riga, återföring prel 30/6
Wish, invimed Polen, FET prel 4/7
RUVAR
Bappen, två st embryon, Ava Clinic Riga, testdag 7/6
Emmm28, 1 embryo, Fertinova Åbo
Längtar74, Serum Aten, TD 24/6
GRAVID
Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo
Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon
Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo
Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo
Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron
trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10
TyckOmMig,FET 14/4 Ava Riga Två embryon,väntar ett barn,BF 4/1 2017
Hoppfull2016, ET 14/3, ett embryo
Quinna73, Arleta Tjeckien, ET 2 embyon
Tulpa, FET 18/2, Ava Clinic Riga, två embryon, väntar ett barn
Bappen: jag håller tummarna för dig imorgon :)
Dreamz jag skulle nog vänta några dagar till innan jag vågade ta ett digitalt test. Även fast jag förstår att det kliar bra i fingrarna nu :)
Imorgon går mitt flyg och på tisdag ska jag på första kontroll. Nu hoppas jag bara på att allting flyter på som det ska :)
Uppdatering: på två dygn har mitt hcg ökat från 11964 till 18414, vilket nog måste ses som helt ok, eller? Jag ska försöka få Gyns tolkning imorn, fick bara ett sms nu.
Börjat få tillbaka lite hopp i alla fall.
Men hörrni! Nu ligger jag i en lägenhet i Polen och väntar på att få göra mitt. Mannen ska först göra sitt på fredag.
De ville att han skulle vara beredd på torsdagen när vi hade första kontrollen så då har vi låtit "honom" vara sedan i fredags. Vad jag har förstått så ska spermierna vara 3-5 dagar inför en fertilisering. Nu blir de ju 7, kan det vara bra?
Å en annan fråga. Behöver jag verkligen äta folsyra? Har inte det med celldelningen att göra? Men den kanske fortsätter i mig? Känns som det är mycket nytt jag får lära mig varje dag nu. Eller iaf att jag får många fler frågor.
Men hörrni! Nu ligger jag i en lägenhet i Polen och väntar på att få göra mitt. Mannen ska först göra sitt på fredag.
De ville att han skulle vara beredd på torsdagen när vi hade första kontrollen så då har vi låtit "honom" vara sedan i fredags. Vad jag har förstått så ska spermierna vara 3-5 dagar inför en fertilisering. Nu blir de ju 7, kan det vara bra?
Å en annan fråga. Behöver jag verkligen äta folsyra? Har inte det med celldelningen att göra? Men den kanske fortsätter i mig? Känns som det är mycket nytt jag får lära mig varje dag nu. Eller iaf att jag får många fler frågor.
Lycka till Wish!
På min första IVF-klinik för sådär hundra år sedan sa de alltid att mannen skulle ha utlösning samma dag som äggmognadssprutan togs, dvs två dagar innan ÄP. Därefter är det aldrig någon klinik som har sagt något om det.
Folsyra är viktigt för att förhindra fosterskador som ryggmärgsbråck så det bör du se till att få i dig.
Wish det är kanske olika på olika kliniker men på vår svenska ivf klinik va det utlösande för mannen 3 dgr innan äggplock. Ang folsyra Japp det ska du ta. Jag ska ta 5 mg (!) i samband med min äggdonation. Det tas upp i foster och du minskar risk för ryggmärgsbråck mm.
Grattis igen Bappen och Dreams!
En fråga. Hur fördelar ni era mediciner, tex om ni har Lutinus tre ggr/dag. Tänker ni hela dygnet eller enbart vaken tid?
just progesteronet är viktigt att det fördelas jämt över dygnet för det stannar inte i kroppen så länge. Så fördela det jämt över 24h, dvs för din del om det är 3 ggr/dag, var 8:e timme. Speciellt i början när du inte producerar något själv i större utsträckning.
Ibland kan de behöva lite längre tid för att avgöra hur det går för embryona. Jag håller tummarna att de hör av sig idag eller senast tidigt i morgon bitti.
Jag tar lutinuset var kl 06:00, 14:00 och 22:00
8 timmars mellanrum (yes jag ställer klockan på mina lediga dagar... ) ;)
Tråkigt att läsa Dreamz. Trodde verkligen på din tur nu.
Jag håller tummarna för dig Bappen.
Ego: Nu är jag ruvade. Dock tillbaka två fina embryon vid 12 idag. Nu först kom vi till nya hotellet och jag har hunnit läst in mig på alla dessa mediciner och tagit dem. Jag har inte riktigt koll på att det skulle bli så himla mycket!
Och tror ni inte att jag gör fel med Clexane sprutan. 2 viktiga saker stod det sen när jag läste på nätet (efteråt!), minst 5cm från naveln samt håll i huden hela tiden. Gjorde jag båda de? Näää, men men nu vet jag till imorgon.
Nu ska det njutas :)
Jag plussade!! ????
Nu hoppas jag att allt går vägen denna gång!
Jag har bestämt mig för att inte kolla nå (så länge det inte skulle uppstå någonting speciellt ) förren jag går in i 8+ så nu blir det till att njuta och vänta :)
Hej! Jag är ny användare på familjeliv men har läst så klart era inlägg. Jag har frågor till Wish eller även andra som har erfarenhet. Men tänkte då, du wish även går/gått i Polen. Men först ett stort Grattis till dig/er! Vi har gjort 2 st äggdonationer i Polen men båda har misslyckats - 2 feta minus, grrr. Mina frågor:
1. Har du använt mediciner från Sverige eller bara Polen?
2. Mätte dem din slemhinna samtidig som du fick tillbaka äggen ? Jag är van när man gjort IVF här i Sverige att man mäter slemhinnan även vid insättning. Men läkaren i Polen sa att han inte hade en sådan apparat som ser tydligt slemhinnan när jag fick tillbaka 2 st första gången???
Kan det vara så att slemhinnan har krympt ihop, gör den det på en vecka. För ultraljud har jag gjort på dag 11 och då är den superfin men sen kollar ingen slemhinnan fler ggr. Hur ofta har ni kollat era slemhinnor efter att den är perfekt och i sådana falla hur många dagar efter blir insättningen? För mig har det var en vecka senare, 7 dagar. Tack på förhand :)
Tack för gratulationerna allihop!
Tack för svaren! Min gynekolog här hemma ordnar med medicinerna men jag undrar nu om man kanske ska ta och testa deras. Vill att dem ändrar eller att jag ändrar på någonting i proceduren. Tänkte då på medicinerna. Enligt schemat jag fått så har jag 5 olika mediciner. Progynon, Predisolon, Klexane, D-vitamin och Lutinus. Hur många olika har du Wish när du säger en hel del. Klart 5 är ju en hel del det oxå :)
Kul att se om det är olika, fast det är samma företag men olika städer. För du går i Gdynia?
Vi går i Warszawa och tycker att det fungerar rätt bra men när man får minus så tycker man ju inte det, ledsamt.
Vill ha råd från er här på familjeliv. Vi vill köra på så snart igen. Läkarna i Sverige tycker man ska få en mens i mellan men kliniken i Polen säger att man kan köra på direkt nu när jag får en blödningen efter avslutad medicinering. Så det jag väljer på är insättning (om allt går bra) om ca 3 veckor eller 7 veckor. Vad skulle ni göra. Min känsla säger om 7 veckor samtidigt som skönt att göra det på en gång, hm.
Ha en bra kväll!