• NinaCamilla

Vi som planerar äggdonation 2016

Mooki: molnvärk borde vara positiv tecken. Själv hade jag molnvärk direkt efter insättning men min kropp boostas med pregnyl varje annan dag. Idag ruvardag 2 känner jag ingenting, bara lite uppsvullen vid mage när jag flög från Aten hem. Allt kan vara biverkningar av medicin dock. Jag vågar inte hoppas. Jag får progesteron i spruta - mycket biverkningar huh! Skönt att tänka på att vi har i frysen men ogillar starkt ruvardagar. Tortyr!

• NinaCamilla

Tulpa: Om jag inte minns fel fick jag kortison 5mg från Åbo kliniken några år sedan. Den lägsta dosen som de sa att det kunde hjälpa till. Det var i för sig den 3 eller 4 försök på samma klinik. Om du tar baby asperin (albyl) för att ha lite bättre blodflöder i livmoder är bättre än ingenting.

• NinaCamilla

Emmm och cejo: jag har oxå testdagen den 2 feb. Spännande på samma dag. Tänkte ni tjuvtesta?

• NinaCamilla

Mooki: fantastiska nyheter på här tidig på morgonen! Håller tummar för blodprov och hög Hcg värdet!

• NinaCamilla

Längtar: Jag har gjort 3 hysteroskopier via Serum. De vill att du ska vara dagen innan i sjukhuset och de kollar allt inför hysto: blodprover, EKG blodtrycket etc. Dagen efter ska du vara i sjukhuset kl 6-7 på morgonen och sedan blir det lätt nedsövning och uppvaket efter 1-2 timmar. Jag har fått åka från sjukhuset rund 10-12 varje gång. Sedan får man cd med sig om operation och du konsulterar direkt efteråt med Serum vad de hittade. Jag var helt okej efter varje hysto men tröttis efteråt och ville ta tupplur efter hysto. Lite beror på Virdi känner själv men jag skulle stanna en natt till att du hinner se lite Aten. Det tar alltid lite tid på kliniken. Serumet mycket noggrannare med hysto och de gör en implantationssnitt i livmoder som håller 6 mån.

• NinaCamilla

Längtar: Glömde att du kan boka hysto på en lördag oxå! Åka ner Tors-fredag och åka hem på söndag. Då hinner man titta lite Aten oxå

• NinaCamilla

Längtar: Implantationssnitt är standard i Serum. Enligt deras studier har det haft bra resultat med fästningen. Du har fått standard mediciner som jag kör inför varje ET med lite variation och extra mediciner eftersom jag har endo och myomer. Ang antibiotika så som doxycycline skulle jag köpa nere i Aten. Du tar en på morgonen och en på kvällen och slutar dagen innan ET (cirka 2 vecka) Sverige är så strikt med det så att köp från Aten om inte din gyn är snäll. Prednisolon är billig i Aten. Standard dos är 5-10 mg dagligen fram till vecka 12. Clexane blodtunnande tar du varje dag och motsvarande i Sverige är Fragmin och Innohep. IL kan vara knepig så att köp påse nere. Du tar en IL en vecka insättning, vid insättning och sedan vid plusset varje annan vecka. Jag har inte lyckats att få det utskriven av gyn. EU-recept gäller dock här du kommer vara i goda händer! Ska de ta odling på livmoder vid hysto om du har några bakterier där?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016