Vi som planerar äggdonation 2016
Bappen - så skönt att du fått boka resan! Håller alla tummar för att den här lite jobbiga inledningen på försöket snart kommer att ersättas av ett härligt plus!
Bappen - så skönt att du fått boka resan! Håller alla tummar för att den här lite jobbiga inledningen på försöket snart kommer att ersättas av ett härligt plus!
Gyn ringde precis. Hcg under 4. Skit också. Jäkla minus! Det var det. Bryt ihop, ladda om, på't igen.
Tack. Så skönt att ni finns! Vi har fem i frysen, men är överens om att vår ÄD-resa börjar gå mot sitt slut så det blir två försök till - sedan sätter vi stopp. Det här var sjunde insättningen. Fyra minus, två missfall och en ljuvlig 3,5-åring. Så innerligt tacksam över att hon finns. Särskilt en sådan här dag. Då är det skönt att kunna luta sig mot livsglädjen och leklusten som verkar vara outsinlig.
Hoppas på snabbt svar från Penny nu för att se vad hon rekommenderar inför FET.
Nu håller jag tummarna för dig, Bappen!
Bappen, dags i dag, eller hur? Håller tummarna för att allt går bra!
Hej alla!
Är helt ny här på sidan och helt ny med äggdonation. Har genomgått 6 IVF-försök men inget har lyckats. Har åldern emot mig då jag är 43 år gammal. Kan förbanna mig själv att vi lät det gå så långt tid innan vi tog in att det inte skulle bli barn på naturlig väg. Nåja, inte lönt att gråta över den spillda mjölken utan nu ska vi se framåt! ????
Vi har kontakt med AVA Clinic i Riga, jag ser att flera här har erfarenhet av dem, är ni nöjda? Min magkänsla är att det kommer att bli bra. Snabb kontakt med koordinatorn, bra Skypesamtal med läkaren. Men svårt att veta när man inte träffas IRL! ???? På grund av att IVF-kliniken där vi gått tidigare (där vi tänkt göra ultraljud) har sommarstängt i juli kommer det troligen inte att bli av förrän september/oktober. Och det känns låååångt bort... Är här någon som vet om man kan göra ultraljud inom "vanliga" vården, eller vi är bortprioriterade eftersom vi gör äggdonation utomlands?
VÄNTAR PÅ BEHANDLING
Wish, invimed Polen
Nirak84, IVF Riga
NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum
PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3.
Anonym(längtar) ivfspain Alicante
Kajsa K, Umeå
Uptomeism, Elite Clinic, Estland
Längtar74, Serum Aten, väntar på FET
UNDER BEHANDLING
Cocofjollan, Elite Clinic, Estland
akleija, AVA Clinic Riga
Kurrea, Ava Clinic Riga
Tulpa, Ava Clinic Riga
Bappen Ava Clinic Riga
Emmm28, Fertinova Åbo
Ronon, Ava Clinic Riga
RUVAR
GRAVID
Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo
Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon
Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo
Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo
Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron
trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10
TyckOmMig,FET 14/4 Ava Riga Två embryon,väntar ett barn,BF 4/1 2017
Hoppfull2016, ET 14/3, ett embryo
Quinna73, Arleta Tjeckien, ET 2 embyon
Bra tips med Emma Ultraljud, Längtar74! Bor i Skåne så det ska kollas upp! Jag har liksom inte ens börjat fundera över att det finns privata ultraljudskliniker! ????
Nu är jag ruvare till två ganska fina fyradagars-embryon. Vi körde embryoglue och assisted hatching. Testdag 7/6.
Vilken kväll! Började stört blöda när jag var på affären och jag är 5+6 nu och VUL inbokat på måndag. Men åkte till gynakuten och efter fyra timmars väntan så kunde dom se två hjärtan slå. Dom hade ingen förklaring alls på vad de var som kunde ha orsakat blödningen (blöder fortfarande lite). Ska ändå gå på mitt inbokade VUL på Måndag. Hon sa att de var väldigt tidigt och att hjärtana hade nog precis börjat slå.
Nu kan jag iallafall gå och lägga mig lite lung.
Kramar till er.