Vi som planerar äggdonation 2016
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Hej igen!
Jag har nu knaprat Progynon i några dagar och fick idag fruktansvärt ont i huvudet. Samtidigt blev jag otroligt trött, illamående och yr. Kollade i Fass där det står att man ska sluta ta medicinen och kontakta sin läkare om man får migränliknande huvudvärk första gången. Jag har inte haft migrän tidigare. Men jag kan ju inte sluta ta medicinen?! Då blir det ju ingen behandling i Riga! Jag fattar ju att det här bara är biverkningar men kan det vara farligt? Varför ska man annars sluta ta medicinen? Någon som har någon förklaring?
*orolig*
Gulsippa: har tyvärr inget svar. Hoppas d går över. Jag har oxå fått huvudvärk men inte så kraftigt som migrän. Fler har skrivit om huvudvärk. Av utrogest blir jag lite yr o konstig.
Tack för svar Micro! Vet inte hur jag ska göra. Lycka till med din fet nu!
Ronron, så tråkigt med minus:(. Av 6 försök har jag fått 4 minus. Så mentalt nedbrytande och så många tankar som snurrar.
Micro och Gulsippa400,
Inget tips på botemedel men en till som upplevt samma sak. När jag gick i Huddinge och var gravid med dottern upplevde jag inga biverkningar alls. Men nu med Rigas mediciner känner jag mig ytterst påverkad. Ingen huvudvärk/migrän som er men tryck i pannan nån gång nu och då. Tänkte att det var utrogest/progesteron som gjorde det men det kanske är progynonet. I Huddinge fick jag micap vagiatorer som progesteron och var helt opåverkad men nu i Riga utrogest vilket ger mig sånt gyngfly i huvudet. Märkligt att samma ämne men olika fabrikat ger så olika effekt. För att inte tala om prednisolon/kortison som gör att jag ofta vaknar kl 4 och inte kan somna om.
Är gravid i vecka 11 nu med syskon och har börjat nedtrappning av progynonet och prednisolon, på fredag ska jag på vul ( eller det kanske bli ul) för att bedöma nedtrappning av utrogest. Så jäkla skönt att snart slippa mediciner. Fattar inte hur ul kan hjälpa bedömning av nedtrappning men det kanske nån annan klok person i tråden har koll på.
Löparnörden: har du haft problem med livmoderhalsen, t ex haft cellförändringar och koniserats? I så fall kan de vilja mäta livmodertappens längd. Är den ok kan du sluta med progesteron, om den är för kort får du fortsätta.
Gulsippa: jag tycker att du ska höra med kliniken. Kanske tar du väldigt hög dos och den kan trappas ned något? Sedan finns det ju även plåster som innehåller östrogen, jag vet inte om de ger färre biverkningar.
Hej
Efter 8 ivfer och lika många försök med immunsupport och två missfall stället vi nu om till äggdonation. Min mans spermier är super och de hittar inget fel på mig allt ser bra ut förutom starkt immunförsvar, men inte ens immunsupporten har löst vår barnlängtan.
Men hoppas på att ni har råd till oss. (Jag har en son på 13 år från tidigare förhållande)
Jag är 42 och min man 46. Vart vänder vi oss? Hur tänkte ni? Vad valde ni.
Kram
Tack för svar Micro! Vet inte hur jag ska göra. Lycka till med din fet nu!
Har precis stigit på planet till Riga, första syskonförsöket imorgon. Känner mig nervös men har en sån härlig känsla i magen för Riga. Känns som att jag alltid kommer känna särskilt för Riga pga min älskade son.
Guldippa: Hoppas du mår bättre å fått råd av kliniken.
Har precis stigit på planet till Riga, första syskonförsöket imorgon. Känner mig nervös men har en sån härlig känsla i magen för Riga. Känns som att jag alltid kommer känna särskilt för Riga pga min älskade son.
Guldippa: Hoppas du mår bättre å fått råd av kliniken.
Tänkte höra hur ni har gjort med blodprov inför ÄD? Jag har fått en lista med prover från AVA som både jag och min man behöver ta. Några av dem, som HIV och hepatit, har vi redan tagit i samband med fartilitetsutredningen men andra, som blodgrupp och syfilis tvivlar jag på att vi har gjort...
Gjorde ett försök på blodbussen idag (där tar de precis rätt prover!!) men blev nekad när jag råkade yppa att jag hoppas på att bli gravid... Är det werlabs som gäller eller kan vanlig gyn/bm hjälpa?
Och Lycka till micro!!