Vi som planerar äggdonation 2016
Vart går du idag?
Har du gjort några undersökningar av livmoder och immunologiska problem som en del av oss gjort i Aten?
Vart går du idag?
Har du gjort några undersökningar av livmoder och immunologiska problem som en del av oss gjort i Aten?
Hoppas du fick mitt mail ang kostnad på transport av blasto samt info ang embryoGen o bladtoGen?. Vet ju att du har krångel med mailen... Trevlig helg alla
Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.
Efterlyser er input. Har varit i kontakt m kliniken i Riga inför 3e syskonförsöket (fick barn via äd på först försöket, sysnonförsök 2 negativa och ett mf). Har i flera mail frågat om det ska ändra ngt i behandlingen eller om jag ska göra några undersökningar innan 4e försöket. Först ingen respons. Nu har de föreslagit att om jag vill kan jag göra ERA test för att se om mitt inplantationsfönster flyttats. Alltså om transferdagen ska flyttas. Tror in att det är något jag bör göra? Har ju blivit gravid 2 ggr av 4 försök, även om den kan flyttas efter graviditet. Kostar en hel del plus en extra resa till Riga. Vad tror ni? Känner mig osäker.
Stort grattis. Tack för att du delar med sig av dina erfarenheter. Vilken klinik går du på nu?
Härligt!!
Grattis!!
Får man vara nyfiken och fråga vilken klinik du går på nu? Vid plusset alltså :)?
Hej flickor!! Igår tog jag hcg och det visade 54 och då var jag på dag 13 efter insättning av en blastocyt? Är det för lågt? Någon som vet?
Hej ! Grattis till graviditeten ! Allt över 5 betyder ju gravid, 50 är ok.
Men det viktigaste just nu är att du upprepar hcg-provet några gånger,
så du ser att det ökar normalt. Det ska dubblera sig varannan dag
om det går bra, annars om det minskar eller ökar långsamt så är det tecken på kommande missfall.
Lycka till och hoppas allt går bra !
Anonym (längtar)- åh, gud vilken underbar nyhet, blev jätteglad höra, kram!
Anonym (Längtar)...Håller alla tummar och tår för er. Själv är jag i ve 37...otroligt vad tiden gått fort...
Hej. För en vecka sedan föddes en ÄD bebis med hjälp av immunmediciner och Dr D i Aten. Vår son är ljuvlig..! Underbart få ett levande barn denna gången, oerhört glad och tacksam. Vi är mycket glada över att vi gick över till ÄD i elfte timmen.
Grattis till er som plussat nyligen och lycka till ni andra, håller tummarna för er!
Hej på er! Är det någon av er som ätit p-piller innan nedreglering pga att mensen är lite oregelbunden?
AVA Clinic rekommenderade mig att ev göra det den här gången pga att mensen inte är exakt.
Det var den inte förra gången heller, men då funkade det i alla fall och vi blev gravida. Jag vill helst inte använda p-piller men undrar hur det har funkat för er som använt det innan FET eller ET? Hur längre innan behöver man använda det och när slutar man?
Tack för svar! Hur länge tar man p-piller? Slutar man efter blödning efter nedregleringsspruta?
Hej igen alla !
Jag har en fråga om någon av er har gjort ERA test? Man testar när Endometrium är mottaglig för en embryo.. min klinik har föreslagit det men jag tänkte hörs med era erfarenheter?
Också, vilken CD gjorde ni ET eller FET?
Min senaste återföring av en 5 dagars var på en cd 23. Tänkte ifall det var någon dag försent? Har läst någonstans att ett "bra fönster" är mellan dag 19-21. Om man i genomsnitt har äl på dag 14 plus 5 dagar odling så låter det vettigt med dag 19 för återföring.
Vet ni något om det? Och uppskattar om ni skriver vilken cd hade ni återföring + hur många dagar var embryo.
Kram till er alla och trevlig helg <3
Hej flickor!! Eftersom jag behöver inte flera neupogen inj så tänkte jag om någon vill köpa det jag har kvar lite billigare så klart. PM mig om det är någon som är intresserade. Lycka till alla som håller på och grattis till de som är gravida:) trevlig helg :)
Nej, högkostnadskortet gäller inte på EU-recept.
Men just Intralipider är helt borttaget från högkostnadsskyddet i Sverige, så det får man aldrig på högkostnadsskydd oavsett om man har svenskt recept eller EU-recept.
Du kommer med största sannorlikhet att få ta intralipider eftersom 80% av effekten på immunbehandlingen består av Intralipiderna.
Man brukar behandlas med Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipider.
Motsvarigheten till Fragmin heter Clexane i Aten, men dessa kan du inte heller ta med i handbagaget eftersom de är sprutor. Så be Serum om EU-recept istället.
Eller lägg till en väska som ni kan checka in.
Be gärna Serum att ni får göra mensblodtestet under hysto.