Vi som planerar äggdonation 2016
[quote=76527261][quote-nick]längtar74 skrev 2016-04-12 10:49:25 följande:[/quote-nick]
Hej,
Kul att höra att du är på g!
Jag gjorde hysto m snitt i vecka 8 i Ateno hade hoppats på insättning nu i april, men fick besked av Penny att vi måste vänta in donatorn så det blir maj istället. Har redan nojat lite över om det blir för långt intervall från implantationssnitt till ET men har läst att det ska vara "färskt" under flera månader (tror att jag läst 6 mån, rentav - kanske ngn av de andra vet bättre?), så bör vara ok.
Ang resan ner: har frågat Penny och det närmaste jag fått ur henne är att donatorn bör vara redo början av maj och att transfer blir 17-21 dagar efter behandlingsstart. Så verkar som om man bör kunna veta på ett ungefär tre veckor innan. Men sedan beror det ju såklart på vad som händer m både donator o den egna slemhinnan, så jag räknar inte med att jag kan boka biljett förrän tidigast en vecka innan. Ungefär så har det varit på andra kliniker också.
Jag hade först tänkt köra på FET direkt för att slippa stressa, men i samtalet med Penny så rekommenderade hon verkligen att vi skulle göra färskförsök först, så vi kör på det.
Kram!
[/
Hej och tack! Ja veckorna flyger fram! Hur lång tid tog det för från att ni skickade in papperna till en första kontakt av serum? Och från första kontakt till ett första möte?
Tre veckor ca låter ganska ok att få veta i förväg det borde man hinna boka flyg å hotell... :)
Fick ni lämna spermaprov första besöket?
Kram å tack!
Vi skickade in frågeformuläret typ mitten av december, skickade in mensblod för analys mitten av januari när min mens återkom efter missfall, och första besök mitten/slutet av februari. Min man är lärare så vi bokade medvetet besöket under sportlovet när han är ledig. Med andra ord, man hade nog kunnat korta tiderna mellan de olika stegen. Spermaprov lämnades då, så vid själva transfer kommer jag att åka själv.
Jag tror inte att de vill att du bokar resa för långt innan transfer eftersom det alltid finns en risk att ngt händer. Mina tidigare kliniker har det varit så att jag haft preliminära datum men inte fått ok på att boka förrän 7-10 dagar innan. Stressande att sitta o kolla på flygpriser o se hur de blir dyrare o dyrare...
Till första konsultationen kan du såklart boka direkt du får en tid. Har du redan haft mailkontakt med dem?