Vi som planerar äggdonation 2016
Hej!
Hoppar också in här då vi snart ska göra vårt andra äggdonationsförsök på AVA Clinic i Riga. Har tidigare gjort ett IVF och en frysåterföring i Sverige. Blev innan dess gravid på egen hand men det slutade i missfall vecka 8. Blev även gravid efter frysåterföringen men även den graviditeten slutade med missfall ungefär i vecka åtta. Första äggdonationen lyckades inte heller så nu hoppas vi på nästa försök. Har tre ägg kvar i frysen. Har två barn sedan tidigare, tvillingar, som jag fick på naturlig väg men hoppas nu att kunna bli gravida med hjälp av äggdonation då mina egna ägg helt enkelt är för gamla, är 44 år. Inför försök nummer två vill kliniken (har Veronika som koordinator) att jag gör en hysteroskopi med biopsi och även en endometrium scratch (vet inte vad det heter på svenska). Nu väntar vi in att jag ska ha två menscykler innan vi kan göra ett nytt försök. Just nu snurrar tankarna på vad vi kan göra ytterligare för att öka chanserna, mer tester? akupunktur? odla till blastocyst? vitaminer? mediciner? osv. Pendlar mellan att lita på att kliniken gör de det ska och gör allt för att optimera chanserna och att känna att om vi inte kollar upp alla möjligheter själv så kommer vi missa något som hade kunnat hjälpa oss på traven. Kul att följas åt mer er!
Stort lycka till alla!