varför amningsvägrar barnet??
varför amningsvägrar min 5v gamla son?
har haft problem med amningen i början.
efter komplicerad förlossning så kunde han inte ligga på bröstet första tiden.
Han matades första dygnet med flaska av pappan. På BB kämpa jag med alla deras tips och ideer men han vägra ta tag. till slut gav de mig en amningsnapp som fungerade någorlunda.
fortsatte med nappen även när jag kom hem.
efter en vecka hemma vägrade jag använda nappen mer och efter ett tag fungerade amningen ganska bra.
tvungen att nypa ihop bröstet så han ska ta tag.
för något dygn sedan börja han skrika. för full hals. han sov mest hela tiden och de vakna stunderna skrek han. plötsligt vägra han ta bröstet utan skrek bara. fick locka med klappar på ändan och shyssa. Nu vill han inte ta bröstet alls. han söker mat och smackar. men när jag ger bröset så börjar han skrika igen. han skriker sig blå. förra natten gav jag honom ersättning med flaska när han var som argast. sen somna han. på morgonen tog han bröstet som vanligt.
plötsligt vägra han igen. han gråter och gråter.
funderat om det är flaskan som gjort att han inte vill suga...? sambon gav honom ersättning igen när jag var i duschen.
nu skriker han som en galning direkt bröstet kommer in i munnen.
någon som vet varför han gör så här?
han har väldigt ont i magen. haft de länge redan. ger nå droppar mot luft. sen äter han väldigt snabbt. klunkar i sig. gjort de sen BB och BM där sa att de va bra.
Min mjölk kommer väldigt fort ut. kan spruta när han släppt ibland. vissa ggr har vi båda vart helt ner sölade av mjölk. har försökt klämma åt bröstet så det inte ska komma för mycket. men det fungerar inte. Lyckas inte med liggande amning.
Någon som har tips och ideer vad jag skall göra? Nu har har inte ätit på 6 timmar.
han har sovit jätte dåligt det senaste dygnet. kan det vara någon orsak?