Hej, hoppar gärna in här med er. :)
Min son är nu straxt över 9 månader och jag gick upp över 30 kg under graviditeten. Innan vägde jag knappt 60 kg (hade knappt 2 år innan pluset lyckats gå ner 15 kg och kände mig nöjd med min kropp för första gången på länge!)
Och dagen innan sonen föddes stod vågen på 93 kg. Kändes förjävligt rent utsagt.
Har dock inte vägt mig på kanske 6 månader och då stod vågen på runt 80 kg.
Jag har världens lugnaste bebis, sover hela nätter sedan 3 månader, kan roa sig själv i runt 1 timma och somnar lätt på egenhand. Så har inte haft några direkt ursäkter att inte träna eller äta bättre. Är en riktigt lat matälskare som mer än gärna har grädde, smör eller ost i maten. Och finns det något snask hemma så äter jag det snabbt. (Bitter sambo som sällan hinner smaka på godsakerna)
Tror inte jag gått ner eller upp speciellt mycket sedan jag vägde mig sist i somras och äger heller ingen våg. Men jag kör dock mer på måtten, mäter dock bara runt magen/höften eller vad man ska säga, och där står det nu 98/99 sm som det gjort i flera månaders tid. Kommer nog inte komma ner till samma storlek i kläder som jag hade innan graviditeten (36). Inte på ett bra tag i alla fall, har nu storlek 40/42 i kläder.
Har tänkt flera gånger att försöka gå ner och kunna känna mig lite nöjdare med mig själv, men frestelserna är för många och latheten är för stor.
Men nu banne mig vill jag ta tag i det hela. Jag och min sambo har pratat lite om förlovning (Hans steg till när det ska ske då jag vill bli överraskad och se hur kreativ han kan vara med romans. I vanliga fall är romansen inte hans starka sida)
Så känner det som motivation då jag vill vara så vacker som möjligt när det sker. Och dessutom slippa byta ring om den skulle bli för liten om man går ner i vikt efter det.
Just nu kör jag med diet shakes (De är egentligen ett skämt enligt mig, men jag behöver alltid gå ut hårt, klarar inte av trampa ner.) Och funderar där efter på att satsa på nästan vegansk kost efter (skippa mjölk produkter men köra med ägg) Tränar för tillfället ca 30 min om dagen med tränings spel på xbox och har gjort detta nu sedan i söndags.
Nu vart det väldigt mycket här, men flöt på så himla bra efter att jag började :P