SandraP81 skrev 2016-02-01 09:34:51 följande:
Vad ni är duktiga som tränar! Jag fuskade lite i fredags kväll med två glas vin och lite choklad.. Tycker liksom att det borde jag kunna göra utan att det händer så mycket. Men igår morse hade jag alltså lagt på mig 2 kg! Inte klokt! Fattar ju att det omöjligen kan stämma.. Hela dagen igår åt jag bra ca 800 kcal totalt och vågen visade -4hg imorse. Så jag väger mer än förra måndagen trots att jag endast fuskat med vinet och chokladen. Känns deppigt! Vad är det för fel liksom!!
Tog prover och gjorde ultraljud på sköldkörteln för några år sen som visade normalt men något låg funktion. Så jag ringde faktiskt idag och bokade in provtagning. Vill såklart att det inte ska visa något men samtidigt är det ju något som inte stämmer!
Som föregående talare så är det ju inte fett men måste kännas jätte surt. Jag har fuskat idag också. Varit hon min mamma och ätit gott. Börjar fundera på mitt förhållande till mat. Mumsar extra för man är borta och det är gott. Varför äter jag inte bara tills man är mätt och sen får det vara bra. Men svårt när man är borta.
Kolla sköldkörtel tycker jag låter bra. Den kan knas till sig extra efter en graviditet ska min läkare nu. Och hade du lite underfunktion redan innan så fattar jag aldrig varför Vc alltid är så mesiga med att medicinera. Gick på barnkliniken då jag fick problem redan som 10 åring. Och den dr sa alltid att jag skulle aldrig ligga i överkant på proverna även om det var inom det normala, för då får jag symtomen igen med mossig trötthet och håravfall mm. Men min förra Vc läkare var svår att övertala på den fronten. Bytt Vc så vi flyttat ich denna verkar mer uppdaterad iaf.
Lycka till
(Och nog måste vi unna oss lite vin och choklad för att orka i veckorna:)