Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

Dagis säger att min son fryser! Hjälp mig klä honom!

Ull funkar inomhus med. Det är det som är så bra med ull. Så det underst. Över ulltröjan sätter vi på en t-shirt eftersom man inte ska tvätta ull för mycket. Då spills det på t-shirten istället :)
    Ullstrumpor gör väldigt mycket.
    Vinteroverall och kängor.

• Milleman

Om förskolan vill att de har halkstrumpor inomhus men samtidigt påpekar att han fryser så får ni lägga dit dubbla strumpor så att de byter på barnet när de ska ut/in.

• Milleman
    isolande skrev 2016-01-04 19:53:42 följande:

Tack snälla ni för alla tips! Har fleecebyxor som jag ska sätta ovanpå en par tunna mjuka brallor han kan ha inne. Didrikssonoverallen provar vi också samt raggisar. Får se om det blir ngn skillnad. Beställer ullunderställ och strumpor :)

Det får bara inte bli för trångt i skorna. Kan man inte röra på tårna blir det ingen bra blodcirkulation och då fryser man. Så jag hade inte satt på ett par jättetjocka strumpor.
  • Milleman

Vi har ett Pierre Robert, ett kappahl (eller om det är lindex), och ett Everest ullställ till sonen. PR har varit bäst.
    Vi byter inte ullställ på sonen varje dag. Sätt en t-shirt ovanpå.

• Milleman
    Jenita659 skrev 2016-01-06 19:08:09 följande:

Att tycka synd om barn i didriksons boardman set är väl att överdriva. Bor man i Göteborg med de blöta vintrarna här så krävs galon. Barnen var varma och torra i det fram till jul här. Nu är det -10, och riktig vinteroverall är nödvändigt. Om de är ute 4-5 timmar om dagen minst så krävs varma kläder, inte bara rörelse.

Krävs och krävs. Vi bor i Göteborg och det enda vi äger i galon är tumvantar att sätta utanpå stickade vantar vid regn. För övrigt har han Helly Hansen goretex seglarställ som håller honom torr. Skulle han ha galon skulle han svettas han så han inte vill leka.
    Vi har hängt ett galonställ på förskolan men det är mest för att de aldrig går ut vid regn och vi inte vill köpa dubbelt av dyra kläder där det ena setet förblir oanvänt. Men vill ju inte att han är utan kläder där heller om under skulle ske :D
Svar på tråden Dagis säger att min son fryser! Hjälp mig klä honom!