Dagis säger att min son fryser! Hjälp mig klä honom!
Har en son på snart 3 år som är rätt smal och spinkig. Idag var det -7 grader ute och när vi hämtade honom sa personalen att han frusit på morgonen. Jag tyckte jag pälsat på honom ordentligt eftersom jag vet att han är frusen av sig och han lätt fryser. Men tydligen räcke det inte ändå! Jag blir orolig om det blir kallare hur tusan man ska få honom att hålla värmen.... Dottern hade samma overall i den åldern och frös aldrig, hade sämre mössa osv. Jag känner mig helt rådvill!
Idag hade han:
Kalsonger
Tjocka mjukisbyxor
tunn långärmad bomullströja
tunnare fleecepolo
Tjock fristads lurvtröja, ni vet en sån orange med mörkblå kanter.
bomullsstrumpor
Polarns skaloverall med fleecefodret i
Didrikssons varma hjälmmössa med lurv i
Polarns vinterfodrade tumhandskar
Kavat varmfodrade vinterstövlar, de i vattentätt skinn, inte några gummistövlar.
Jag fattar inte hur jag ska kunna pälsa på MER kläder?! Då kan han ju inte röra sig? Det enda jag kan komma på är att köpa ullstrumpor, men det är så halkigt på dagis så de vill att man ska ha halkfria strumpor på inomhus. Hur gör man då? Min dotter slog ut framtänderna en gång när hon hade vanliga strumpor på sig och sonen är mycket vildare så jag tvekar....
Hjälp! Hur klär ni era barn vid 5-10 minus? Och hur fasen gör man om det blir ÄNNU kallare?
Han gnäller aldrig när vi är ute med honom skall tilläggas, men det kan ju vara för att vi ofta aktiverar barnen och rör på oss. På dagis är de mest på gården och jag vet inte hur mycket de rör sig där....