• Evm

Dagis säger att min son fryser! Hjälp mig klä honom!

Eh, vinteroverall såklart och inte bara fodrad skaloverall. Ulfrottebyxor och ullfrottetröja som lager två.Ooch är det riktigt fulkallt så ullunderställ som lager ett, har jag dock aldrig haft på mina barn men de är inga frysisar.

• Evm
    isolande skrev 2016-01-04 19:15:59 följande:
    Men sätter du ullfrotté över typ mjukisar och innetröja då eller? Vart hittar man bra ullfrottékläder?

Har som sagt en dotter sedan innan  och hon har verkligen aldrig frusit i de kläder som han nu har. Känner mig helt lost och erkänner att jag inte har nån bra koll! 

Har även en äldre tjockare bävernylonoverall, kan det vara något att prova? Trodde den var dålig för att den var gammal och inte har samma moderna material som PoP overallen.... 
    Ja ulfrotte är istället för fleecekläder så ovanpå vanliga kläder. Polarn och pyret har ulfrotte.

Jag tror inte den gamla bävernylonoverallen är så bra, den är säkert inte vattentät och blir han blöt blir han kall då. Jag har använt pop eller molo på overall till mina barn, jättebra varma och vattentäta.
  • Evm

Pop har varma sockor också och tunna ullvantar att ha i vintervantarna.

• Evm

Pop har redan börjat sin rea, ytterkläderna är inte än men de kommer snart också. Då kan du bunkra till nästa vinter.

Bara du köper en ordentlig vinteroverall så klarar han sig mkt bättre än nu iaf.

• Evm
    isolande skrev 2016-01-06 13:48:04 följande:
    En skaloverall med avtagbart vadderat fleecefoder i är väl en riktig overall? I min värld och i många andras oxå tydligen eftersom flera dagiskompisar till båda barnen haft det flera vintrar....
    Jag har hur som helst beställt en vadderad superoverall som borde klassar som mer "riktig".
    Nej det är inte en riktig overall. Den har bara fleece och är förutom det bara en skaloverall, en riktig overall är vadderad också.
Svar på tråden Dagis säger att min son fryser! Hjälp mig klä honom!