Blir jag av med sjukpenning nu
Hur kan du vara sjukskriven i 3 år för utmattningsdepression? Bara undrar nyfiket. Mig jagar försäkringskassan med blåslampa. Jag får inte ens vara sjukskriven 50% i mer än ett år. Och jag har en kronisk sjukdom ME.
Hur kan du vara sjukskriven i 3 år för utmattningsdepression? Bara undrar nyfiket. Mig jagar försäkringskassan med blåslampa. Jag får inte ens vara sjukskriven 50% i mer än ett år. Och jag har en kronisk sjukdom ME.
Det är lätt ordnat säg att du vill dö begå självmord
Mig har F-kassan aldrig jagat, jag har inte varit sjukskriven i tre år i rad iofs, men mycket sjukskrivningar genom åren, för bla återkommande depressioner, ångest, social fobi mm. Fick diagnos asperger och fick då hel sjukersättning utan några som helst problem. Det kanske berodde på långvarig psykisk sjukdomshistoria och att jag hela tiden själv testat att jobba mellan sjukskrivningar men hela tiden blivit sjuk igen.
Självklart ska du ta upp ditt missbruksproblem med din läkare, det har ju uppkommit av att du mår dåligt. Många med psykiska problem självmedicinerar med alkohol och/eller andra droger.