Inlägg från: Anonym (Jocke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jocke)

Blir jag av med sjukpenning nu

Hej

Har varit sjukskriven för utmattningssyndrom i snart 3 år. Jag är fast anställd. Saken är den att jag också utvecklat alkoholsm typ. Senaste året har jag supit varje dag för att dämpa ångest. Frågan till er är vad händer om jag berättar för min psykolog och läkare och vill ha deras hjälp för att komma bort från detta drickande.

Blir jag då av med min sjukpenning!

• Svar på tråden Blir jag av med sjukpenning nu
  • Anonym (Jocke)
    Anonym (Maria) skrev 2016-01-04 07:19:02 följande:

Hur kan du vara sjukskriven i 3 år för utmattningsdepression? Bara undrar nyfiket. Mig jagar försäkringskassan med blåslampa. Jag får inte ens vara sjukskriven 50% i mer än ett år. Och jag har en kronisk sjukdom ME.

Det är lätt ordnat säg att du vill dö begå självmord
  • Anonym (Jocke)
    Anonym (Undra sa flundra) skrev 2016-01-04 08:08:23 följande:

Blev så förvånad att jag glömde svara på din fråga tydligen :) Jag hade inte vågat ta upp mitt missbruk, är inte expert men känns som dom kan vända på att ditt mående beror på missbruket och då kan tänka om angående sjukskrivningen. Men finns ju annan hjälp att få om man vill? Googla och kolla vad dom har för erbjudanden i din stad, man får va anonym på såna möten dessutom.

Jag tänkte samma att läkaren glömmer min långvariga depression som är grundorsak

Det var många saker som hände för tre år sen och det har inte gått en dag som jag inte önskar att få slippa detta så för mig känns det inte som om jag har lyckats med något
  • Anonym (Jocke)

Skulle vara kul om en läkare eller två kunde säga någonting i frågan

• Anonym (Jocke)

Alkoholism känns så jävla stigmatiserande det är samma med mobbningsoffer så jävla stigmatiserande, ingen vågar ta i det med rätt tång

Svar på tråden Blir jag av med sjukpenning nu