Inlägg från: Anonym (Undra sa flundra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undra sa flundra)

Blir jag av med sjukpenning nu

Anonym (Maria) skrev 2016-01-04 07:19:02 följande:

Hur kan du vara sjukskriven i 3 år för utmattningsdepression? Bara undrar nyfiket. Mig jagar försäkringskassan med blåslampa. Jag får inte ens vara sjukskriven 50% i mer än ett år. Och jag har en kronisk sjukdom ME.

Undrar jag med. Var sjukskriven några månader för utmattningssyndrom förra året, och som min handläggare på försäkringskassan sa: klarar man första spärren vid 6 månader, då är det nästan garanterat att man snubblar på den när det gått ett år. Men ser vi att du börjat jobba lite, då kan vi tänka på ett annat vis. Så fick börja jobba 25, 50 och 75 procent. Hur lyckades du att vara hemma tre år? Hade väldigt bra läkare, som skrev bra läkarintyg, gått till KBT-psykolog regelbundet och göra allt som jag ska så att säga.
  • Anonym (Undra sa flundra)

Blev så förvånad att jag glömde svara på din fråga tydligen :) Jag hade inte vågat ta upp mitt missbruk, är inte expert men känns som dom kan vända på att ditt mående beror på missbruket och då kan tänka om angående sjukskrivningen. Men finns ju annan hjälp att få om man vill? Googla och kolla vad dom har för erbjudanden i din stad, man får va anonym på såna möten dessutom.

Svar på tråden Blir jag av med sjukpenning nu