• IamGroot

Hur lösa kvinnobristen i Sverige?

163 000 har sökt asyl i Sverige i år, de flesta är "ensamkommande" män i åldrarna 15-30 år . Den påstådda flyktingkrisen har på så vis inom en period på ett par månader radikalt förändrat könssammansättningen i Sverige, så att vi numera har en onaturlig könskvot i den här åldersgruppen.

En grov uppskattning som har synts i media är att det finns 20 % fler män än kvinnor i åldrarna 15-30. Lite drygt 200 000 kvinnor måste alltså till för att vi ska ha en jämn fördelning. SCB kommer att publicera ny statistik den 12e januari och jag antar att vi då kan få en första inblick i hur stor kvinnobristen är i Sverige.

Nåväl. I den här tråden diskuterar vi hur man kan återställa könsbalansen i Sverige.

Någon som vill börja? :)

• Svar på tråden Hur lösa kvinnobristen i Sverige?
  • viseversa
    MadHatter skrev 2016-01-01 14:33:12 följande:

Brist på kvinnor till vad? När höga chefsposter ska tillsättas? Vid politiska val? Eller i vilket sammanhang menar du att en jämn könsfördelning inom alla ålderskategorier är av yttersta vikt?

Ts menar så alla män som kommer hit ska få knulla för ts tycker vi kvinnor är en rättighet för alla män som boskap eller deras ägodelar.
  • Hadraniel
    viseversa skrev 2016-01-01 14:23:47 följande:
    Det är ingen brist på kvinnor för vi är inga boskap. Kvinnor är ingen rättighet för alla män som kommer hit. Fattaru nu då?!
    Vem har påstått att kvinnor är boskap eller att det skulle vara en rättighet att ha en partner?

Det kan väl vara ett problem på många sätt, även om man inte anser sig ha rätt att få situationen ändrad? Folk som lever ensamma utan partner mår väl generellt sätt sämre både fysiskt och psykiskt och blir det många ensamma män ökar ju troligen ohälsan i befolkningen till exempel vilket väl i högsta grad är ett problem?
  • IamGroot
    Nenne666 skrev 2016-01-01 14:18:34 följande:

Läs vad du själv skriver så kanske du förstår att din fråga har försvunnit i mycket annat dumt du kläckt ur dig.

Jag märker att du är uppröd. Kanske ska du ta en paus, så att vi andra kan diskutera trådens frågeställning?

Du är alltid välkommen i min tråd men jag ber dig vördnadsfullt att hålla dig till trådämnet.

Hur ska vi lösa kvinnobristen i Sverige?
  • IamGroot
    viseversa skrev 2016-01-01 14:23:47 följande:

Det är ingen brist på kvinnor för vi är inga boskap. Kvinnor är ingen rättighet för alla män som kommer hit. Fattaru nu då?!

Den här tråden handlar som sagt var om hur vi löser kvinnobristen i Sverige. Inte om huruvida män har rätt till kvinnor. Det är en annan diskussion, som du får föra i en annan tråd.
  • viseversa
    Hadraniel skrev 2016-01-01 14:36:51 följande:
    Vem har påstått att kvinnor är boskap eller att det skulle vara en rättighet att ha en partner?

Det kan väl vara ett problem på många sätt, även om man inte anser sig ha rätt att få situationen ändrad? Folk som lever ensamma utan partner mår väl generellt sätt sämre både fysiskt och psykiskt och blir det många ensamma män ökar ju troligen ohälsan i befolkningen till exempel vilket väl i högsta grad är ett problem?
    Varför skulle deras mående vara ett problem för mig? Som jag sa. Att ha en partner är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att få ha sex.
  • Hadraniel
    viseversa skrev 2016-01-01 14:41:02 följande:
    Varför skulle deras mående vara ett problem för mig? Som jag sa. Att ha en partner är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att få ha sex.
    Då kan vi väl skippa all sjukvård och behandling av psykisk ohälsa och alla åtgärder som förebygger att denna uppstår utifrån samma logik? Det är ju ingen rättighet att få må bra och vara frisk och varför ska man bry sig om hur andra mår?
  • Nenne666
    IamGroot skrev 2016-01-01 14:37:38 följande:
    Jag märker att du är uppröd. Kanske ska du ta en paus, så att vi andra kan diskutera trådens frågeställning?

Du är alltid välkommen i min tråd men jag ber dig vördnadsfullt att hålla dig till trådämnet.

Hur ska vi lösa kvinnobristen i Sverige?
    Vad får du det ifrån? Att jag skulle vara upprörd? Varför tillskriva mig något du inte har koll på? Patetiskt!
  • Sansa Snark

Vad är problemet? Att det inte blir jämna (hetero)par vi alla ska dansa folkdans på nationaldagen?

• Hadraniel
    Sansa Snark skrev 2016-01-01 14:50:53 följande:
    Vad är problemet? Att det inte blir jämna (hetero)par vi alla ska dansa folkdans på nationaldagen?
    Problemet är väl att det sannolikt kommer att bli fler personer som är ofrivilligt ensamma vilket i sin tur leder till ett ökat lidanade och ohälsa.
  • irrbloss_83
    IamGroot skrev 2016-01-01 13:37:40 följande:

163 000 har sökt asyl i Sverige i år, de flesta är "ensamkommande" män i åldrarna 15-30 år . Den påstådda flyktingkrisen har på så vis inom en period på ett par månader radikalt förändrat könssammansättningen i Sverige, så att vi numera har en onaturlig könskvot i den här åldersgruppen.

En grov uppskattning som har synts i media är att det finns 20 % fler män än kvinnor i åldrarna 15-30. Lite drygt 200 000 kvinnor måste alltså till för att vi ska ha en jämn fördelning. SCB kommer att publicera ny statistik den 12e januari och jag antar att vi då kan få en första inblick i hur stor kvinnobristen är i Sverige.

Nåväl. I den här tråden diskuterar vi hur man kan återställa könsbalansen i Sverige.

Någon som vill börja? :)

På vilket sätt menar du då att det är ett problem att det är "kvinnobrist" i Sverige? Vad menar du är de negativa konsekvenserna?
Svar på tråden Hur lösa kvinnobristen i Sverige?