• IamGroot

Hur lösa kvinnobristen i Sverige?

163 000 har sökt asyl i Sverige i år, de flesta är "ensamkommande" män i åldrarna 15-30 år . Den påstådda flyktingkrisen har på så vis inom en period på ett par månader radikalt förändrat könssammansättningen i Sverige, så att vi numera har en onaturlig könskvot i den här åldersgruppen.

En grov uppskattning som har synts i media är att det finns 20 % fler män än kvinnor i åldrarna 15-30. Lite drygt 200 000 kvinnor måste alltså till för att vi ska ha en jämn fördelning. SCB kommer att publicera ny statistik den 12e januari och jag antar att vi då kan få en första inblick i hur stor kvinnobristen är i Sverige.

Nåväl. I den här tråden diskuterar vi hur man kan återställa könsbalansen i Sverige.

Någon som vill börja? :)

• Svar på tråden Hur lösa kvinnobristen i Sverige?
  • Mandel

Strunta i könsbalansen!

Låt istället kvinnorna gifta sig med flera män och dra nytta av situationen i stället! 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • viseversa

Eftersom kvinnor inte är boskap eller ägodelar och att det inte är en rättighet att ha en partner så får dessa "stackars små män" leva som singlar eller knulla varandra.

• IamGroot
    Mandel skrev 2016-01-01 13:39:52 följande:

Strunta i könsbalansen!

Låt istället kvinnorna gifta sig med flera män och dra nytta av situationen i stället! 

Trist kvinnosyn
  • IamGroot
    viseversa skrev 2016-01-01 13:43:37 följande:

Eftersom kvinnor inte är boskap eller ägodelar och att det inte är en rättighet att ha en partner så får dessa "stackars små män" leva som singlar eller knulla varandra.

Så mycket bitterhet.

I den här tråden diskuterar vi hur vi löser kvinnobristen i Sverige

Kvinnor som hatar män undanbedes respektfullt
  • viseversa
    IamGroot skrev 2016-01-01 13:49:45 följande:
    Så mycket bitterhet.

Jag svarade. Vi är inte boskap och som jag sa är det ingen rättighet att ha en partner heller.
  • IamGroot
    viseversa skrev 2016-01-01 13:55:45 följande:

Jag svarade. Vi är inte boskap och som jag sa är det ingen rättighet att ha en partner heller.

Att du är bitter löser inga samhällsproblem, snarare blir du ju en del av problemet. Så, hur löser vi kvinnobristen i Sverige?
  • IamGroot
    Aniiee skrev 2016-01-01 13:55:20 följande:

Tycker jag inte, tvärt om. 

De flesta kvinnor är ändå godhjärtade människor precis som män.

Din kvinnosyn är en syn på kvinnor jag aldrig kommer att ställa upp på.

Någon som vill börja diskutera hur vi löser kvinnobristen i Sverige?
  • viseversa
    IamGroot skrev 2016-01-01 14:05:10 följande:
    Att du är bitter löser inga samhällsproblem, snarare blir du ju en del av problemet. Så, hur löser vi kvinnobristen i Sverige?
    Är du blåst eller?
  • Nenne666
    IamGroot skrev 2016-01-01 13:49:45 följande:
    Så mycket bitterhet.

Jag drog inte alls samma slutsats som dig av det inlägget. Det är ju verkligen en rakt på sak beskrivning av hur många män från Mellanöstern ser på kvinnan. Hur gör det viceversa till någon som hatar män när hon beskriver män som hatar kvinnor? Förklara!
Svar på tråden Hur lösa kvinnobristen i Sverige?