• tino01

vi som planerar första barnet!

Blomman94 skrev 2016-01-08 16:07:33 följande:
    Han köpte clearblue för 300 spänn , hahahah stolle! Men ja, ingen äl i sikte tydligen, den ska ge utslag med en glad gubbe om de är inom 48 timmar. Fattar ingenting, ska ha äl nu under helgen.
    Åh men va snäll han är! ;)
    Nej de är konstigt, borde kanske köpa hem typ 30 test o testa varje dag :/
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-09 16:58:23 följande:

Frustrerande! Ska ha äl imorgon men äl testen visar fortfarande inget?

Mitt test idag visar precis samma svaga sträck som förut :(
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 18:19:01 följande:
    Mina är också negativa....
    Börjar bli less nu , haha..
    Inget tålamod alls, försökt med ältesten nu sen januari börja typ och klagar redan ;) haha
    Men får köra på ändå, någon gång slå de väl till ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 19:06:54 följande:

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Jag skulle få min mens den 27 december. Fick spottings (mellanblödning som jag aldrig haft) sen kom mensen på tisdagen.
    Utgår jag från att mensens första dag var den 27? När jag hade en blödning? Isf ska jag ha äl IDAG.
    Utgår jag från att mensen började på tisdagen (29:e) har jag äl nu på tisdag..

Hur gör man?

Vi va hos svärföräldrarna idag o jag längtar ihjäl mig tills jag får säga att dom ska bli farmor o farfar, vill bli gravid nu! Helst igår!

Jag hade mens den 21 december, har jag räknat fel då kanske :/
    Du borde ju räkna från den 27, men jag vet inte heller helt säkert.
    Jag fattar inte heller 100 procent, eller det är lite rörigt allihopa...
    Ja jag tänkte på de idag, så kul det ska bli o berätta den dagen man äntligen blivit gravid och beslutat om att berätta :)
    Tänker ni berätta för någon direkt när ni fått veta eller tänker ni vänta?
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 20:34:27 följande:
    Var de mensens första dag? Isf hade du äl den 7 januari om du har normalcykel på ~28 dagar :)

Jag har faktiskt aldrig känt av äl, o börjar bli nojig. Tänk så är de ngt fel på mig?

Min bästa vän kommer få veta i samma sekund som jag plussar typ, haha! Vi pratar om allt o skulle kännas jättekonstigt om jag inte berättade för henne, vi pratar varje dag liksom o delar allt med varandra :D

familjen kommer väl få veta v.10-12 kanske? Skit svårt o veta hur länge man kan hålla sig, haha!
    Ja men då har jag räknat fel, trodde jag hade 29. Men tack!
    Jag känner ibland av magont långt ner i magen, tror det var de jag hade då när jag skrev om blodet jag upptäckte.
    Jag är också lite rädd att något är fel på mig. Men vi kör på så får vi se vad som händer. :)

Jag tror också jag kommer berätta för min bästa vän, sen försöka hålla oss till 12. Kanske säger det till mamma (ifall vi blir gravida nu i januari) för så vill jag gärna ha lite råd inför resan, och veta lite vad hon tycker ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 20:49:31 följande:
    Många får en blödning i samband med äl :) så de va säkert det! Har ni myst på runt den 7:e nu då? Så spännande!

Ja jag tror mamma också kanske kommer få reda på de lite tidigare beroende på hur jag mår, har två hästar o mamma en, som vi delar skötseln på. Så mår jag skit dåligt lär jag få berätta, haha :)

Vill bara att tiden ska gå snabbt nu :(
    Jag har den här "menskollen" appen, där skriver jag faktiskt upp när vi myst, kanske lite töntigt men vill veta sen om jag blir gravid. Men vi myste den 6, så dagen innan.

Kul med hästar!! :) ja men då kan det ju vara skönt o berätta. Allt beror som du sa på hur man mår. O andra sidan har våra mammor lite erfarenhet så det kan ju vara skönt o berätta tidigt med ju ;)
    Ja jag vill gärna vara gravid igår helst :))
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 21:04:53 följande:
    Jag har natural cycles appen och dokumenterar också, det är hur bra som helst :) har man lite koll liksom!

Ja men precis, o skulle de nu bli mf kommer jag bli helt förstörd , o mamma kommer förstå att det är något.. Kan inte dölja någonting för henne, hon märker minsta lilla..

Vet dina förädlar om att ni går i barntankar? Eller din sambos förädlar? :)
    Åh juste. Vill också ha nc!
    Blir det mf t ex så är det nog bra o prata med någon som känner en väl.
    Ingen vet att vi går i barntankar. Dock pratade jag och mamma om barn för en vecka sen, och då sa hon "är det dags nu då?"
    Men jag sa såklart nej, vill ju att det ska vara en överraskning när det väl händer :)
    Ingen av era föräldrar vet heller väl? ;)
    Längtar så tills jag får berätta för min mormor! Jag är minsta barnbarnet och jag står min mormor extremt nära, vill gärna att hon ska uppleva mitt barn! ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 21:45:50 följande:
    Ingen av våra föräldrar vet heller, tror dom tänker att de inte kommer ske förens om två år typ..
    Längtar så tills alla anhöriga får veta! :)

Åh va fint , jag är också väldigt nära mina morföräldrar.. Är näst yngsta barnet , min lillasyster som är en sladdis på 11 är yngst.. Äldsta barnbarnet är 29 o ingen har barn, så jag o sambon blir först! Vet att dom längtar som bara den till o bli gammelmormor o gammelmorfar :D
    Men oj, här har alla utom jag och min 4 år äldre bror barn :)
    Ska bli så kul med allt. En sån sak som att packa bb-väskan bara ;)
    Åka och provköra vagnar, Gud va jag längtar!!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 22:26:27 följande:
    Ja så tråkigt! Hoppas kusinerna får barn snart med, men på både pappa o mammas sida har alla andra barn utbildat sig "högt" som jurister, så barn har nog kommit åt sidan för dom :)

Men eller hur, få pyssla med alla förberedelser! Så mysigt :)
    Du va med från Småland va? En sak jag ser fram emot är att få åka till gekås o shoppa loss!
    Japp från Småland!
    Alltså ja!! Jag har alltid sagt att när jag blir gravid ska jag åka till gekås och shoppa som bara den! Brukar vara inne på deras blogg och se vad dom får in för bebissaker ;)
  • tino01
    AnaC skrev 2016-01-10 23:21:32 följande:

Hej! Hoppar in här. Vi är 27 och 29 och har BIM 21/1! Så spännande.

Anna
    Kul! Samma bim! Spännande ;) då är vi tre med samma bim här inne :)) första försöket eller?
Svar på tråden vi som planerar första barnet!