lizkan skrev 2016-05-16 15:29:35 följande:
Okej! Har du testat? Jag köpte också testa tidigt-test som jag har hemma för att kunna veta så fort som möjligt. Vi har nämligen fått ett problem... Mina föräldrar vill att vi ska följa med på en resa till Thailand tillsammans med mina systrar med respektive i februari. De vet inte om att vi har börjat försöka och vi vill inte säga det för då kommer de få förhoppningar och vi vill att det ska bli en överraskning. Nu är de på oss hela tiden om att vi ska boka resan så fort som möjligt så att det blir billigare. Riktigt jobbigt för att om vi skulle ha sån tur att det tar sig för oss den här månaden eller de närmsta så kan vi ju inte åka till Thailand i februari...
Men gud vad jobbigt för er! Jag förstår att det känns tungt... Önskar att det fanns något jag kunde säga eller göra för att göra det lättare för dig. Men det är ju precis det här som dessa forum är till för! Att ha någon att prata med om allt utan att behöva lämna ut sig. Jag hatar också blodprov! Man får bara försöka intala sig att det är för en god sak! Det vore ju goda nyheter om ni kan få hjälp! När det går så här dåligt för er så kommer det snart en ljus period, det måste det göra! Du kommer säkert att få ett nytt jobb och få ett plus i samma veva och då kommer livet att kännas larvigt bra! Hang in there!
Jag har ju inte riktigt koll på mina cyklar så jag började testa med ÄL-test igår (dag 11) och då var det jättenegativt men idag hade jag ett väldigt synligt sträck, men ganska svagt. Vi har iaf satt igång med mysandet och satsar på att mysa varannan dag ungefär för att inte missa det! Så den här månaden blir vårt första riktiga försök eftersom förra månaden blev lite konstigt när vi jobbade om varandra och inte hann... Så vi får se när äl dyker upp och hur lång cykeln är den här månaden. Om jag räknar på förra cykeln så har jag BIM 10 juni, så det är länge kvar att vänta. Men jag är hoppfull :)
Jag testade i söndags och fick blankt negativt... BIM är igår enligt FF och idag enligt NC (tror mer på NC) så sitter nu bara och väntar. Har haft lite mensvärk i flera dagar och tunga och ömma bröst, dock är detta precis som det brukar vara före mens för mig. Tempen har varit helt bananas och gått upp och ner, i förrgår låg den på 36,63 för att dyka till 36,42 igår och idag ligger den på 36,75. Så it makes no sense helt enkelt utan jag inväntar bara min mens nu...
Men dina ord värmer! Känns skönt att ha kontakt med fler som förstår en, är verkligen inne i en svacka nu så det är skönt att kunna skriva av sig någonstans.
Åh, vilken jobbig situation!! Förstår att ni inte vill boka in något så långt i förväg, man vill ju så gärna låta det vara en överraskning! Men hur ser det ut med avbokningsskydd? Jag tänker att du borde ju kunna avboka om du är gravid iaf eftersom man inte ska flyga då. Så kanske man kan kolla upp om man kan beställa till något åt sin kille? Kan ju vara värt att ha lagt lite extra pengar på ett fördelaktigt avbokningsskydd om det nu skulle vara så trevligt att man är gravid/nybliven förälder
Och skulle det vara att du bara hunnit några månader i graviditeten så kan man ju åka ändå sålänge man mår bra
Så kan nu ju bara säga till föräldrarna att ni är osäkra på om ni kan ta semester eller nåt och att ni därför vill ha avbokningsskyddet!
Spännande att ha kommit igång! Hoppas du hittar ÄL snart