• evins

vi som planerar första barnet!

lizkan skrev 2016-04-25 19:21:07 följande:
    Nej, men det ska ju inte påverka så tidigt! Ni är ju i perfekt ålder!

Ja, det känns riktigt skönt faktiskt! :) Vi är så glada att vi hittade ett hus som vi ville ha så fort (tittade bara på 5 hus innan det här) och att vi fick det också! Men så underbart att få bygga sitt eget, då blir det ju exakt som man vill ha det! Vi bodde också i hyreslägenhet innan och det här är så underbart. Idag har jag jobbat i trädgården hela dagen! :)
    Ja, vi får hoppas det... och hoppas på att vi bara haft otur att det inte blivit något istället för att något är fel :-P

Men gud så skönt! Hör nog inte till vanligheterna att man hittar så snabbt. Vi har tittat på flera nu, men nu ger vi som sagt upp, haha Så himla mysigt med trädgård, som jag längtar!

Hur går det nu förresten, BIM imorgon va?!
  • evins
    lizkan skrev 2016-04-27 08:45:45 följande:
    Ja, det får vi verkligen hoppas!

Nej, vi hade en jäkla tur! Det är ett mysigt litet trähus byggt 1937 utanför stan med stor trädgård och nära till vattnet, så perfekt för oss!

Japp, BIM idag och ingen mens än så länge. Jag är så nervös varje gång jag går på toa! Vi har bestämt att vi ska göra ett test i helgen om jag inte fått mens då. Sambon sa igår "det kanske blir vårt Valborgsfirande" och jag vill så gärna att han har rätt! :D

Har ni fått något svar om papprena ni skickade in eller? :)
    Mysigt!

Men hur har det gått nu?! Är så nyfiken!

Jo, vi fick papper för provtagningarna hem nu i veckan och de ska tas (för mig) dag 2 och 5 i menscykeln, så om mensen kommer nästa gång kommer vi lämna våra prov samtidigt. HOPPAS att det inte kommer behövas....
  • evins
    lizkan skrev 2016-04-30 00:01:55 följande:
    Ingen mens än!! Jag bad sambon på knäna att vi skulle ta test i torsdags men han ville vänta! Han åkte på att jobba natt inatt och jag ska iväg imorgon så på söndag morgon blir det test. Är sååå nyfiken! Men samtidigt så rädd att det ska vara negativt nu när jag verkligen tror att det kommer bli ett plus! Jag hade stark mensvärk i onsdags och tänkte att den skulle komma strax efter det men nu har jag ingen värk längre. Ömma bröst och lite halvkonstigt smaksinne emellanåt, vissa saker smakar annorlunda. Och så kissar jag jämt!

Okej, ja hoppas! När har du nästa BIM? Jag

uppdaterar dig om testet på söndag! :)
    Men shit! Det är ju sjukt lovande!! Helt galet ju! Brukar du ha sen mens eller är det alltid punktlig? Ska bli spännande att höra imorgon hur det gått!

Min nästa bim är 17 maj om äl blir nu den 4 maj som planerat (den brukar inte diffa) Har sexat idag och vi planerar at göra det varannnan dag nu och hoppas att det räcker!
  • evins
    lizkan skrev 2016-05-01 08:53:22 följande:
    :(

verkar inte som vi hade någon tur den här månaden, tyvärr. om jag inte plussar senare, vi får se. hade verkligen hoppas ett positivt besked :(
    Åh! Vad tråkigt Vet vilken besvikelse man känner när man verkligen tror att det satt sig. Hoppas att det bara är att det inte syns riktigt än, får du inte mens inom några dagar så får du testa igen! Kram!
  • evins
    lollojo89 skrev 2016-05-01 10:14:43 följande:

Mensen dök upp i fredags så vi får fortsätta försöka:( så jäkla tråkigt när man hoppas så mkt

Så tråkigt! Men bara påt igen! Nästa månad händer det!
  • evins
    lizkan skrev 2016-05-12 16:00:55 följande:

evans, hur går det för dig? kom ÄL som den skulle?

jah ska snart ge mig på att hitta ÄL igen. har nu haft 2 cyklar på 37 och 36 dagar men vågar inte lita på att den kommer vara så lång nu så på lördag (dag 10) ska jag börja testa varje dag så att vi inte missar den! så får vi hoppas att den kommer fort! :)

Hej!
    Jo, den gjorde den men en dag senare! Dock har min temp varit helt hoppig och inte höjts mer än vanligt. Känner noll symtom mer än de jag alltid får veckan före, så har noll förhoppningar denna månad. Mens till veckan, tror BIM är på onsdag (fertility friend och NC säger olika). Har ett testa-tidigt-test hemma så funderar på att ta det imorgon bara för att. 

Just nu känns det mesta skit faktiskt. Fick veta i veckan att jag inte kommer ha kvar mitt jobb (som jag nyligen börjat på) pga nedskärningar. Kämpar som fasen på detta nya jobb, så som man gör när man är ny, men känner att jag inte riktigt får stöd från arbetsgivaren, de förväntar sig enorma prestationer från dag 1 vilket är helt orimligt! Så plötsligt blir man utan jobb, och vi ska ju köpa hus och då krävs ett jobb för att få igenom lånet. Lång tid kvar såklart så hoppas på det bästa, men fan va surt allt är nu. Inget jobb. Får börja söka nytt och utbudet är inte enormt direkt. Inget barn. Alla ens kompisar blir gravida och får barn. Och om mensen kommer i veckan måste vi in och lämna blodproverna inför utredningen och jag HATAR blodprov. Får totalt spel och panik. Vill verkligen inte men vet att det är ett krav för att få hjälp såklart!! Kom verkligen in i en svacka denna vecka, vill bara gå och gräva ner mig i en grop och komma upp när alla lösningar bara levereras till mig gratis. Förlåt för detta extremt negativa meddelande men FAN vad less jag är på när livet bara bråkar med en!

Hur har det gått själv? Jag har inte varit inne här på FL på länge nu känns det som, behöver uppdateras!
  • evins
    lizkan skrev 2016-05-16 15:29:35 följande:
    Okej! Har du testat? Jag köpte också testa tidigt-test som jag har hemma för att kunna veta så fort som möjligt. Vi har nämligen fått ett problem... Mina föräldrar vill att vi ska följa med på en resa till Thailand tillsammans med mina systrar med respektive i februari. De vet inte om att vi har börjat försöka och vi vill inte säga det för då kommer de få förhoppningar och vi vill att det ska bli en överraskning. Nu är de på oss hela tiden om att vi ska boka resan så fort som möjligt så att det blir billigare. Riktigt jobbigt för att om vi skulle ha sån tur att det tar sig för oss den här månaden eller de närmsta så kan vi ju inte åka till Thailand i februari...

Men gud vad jobbigt för er! Jag förstår att det känns tungt... Önskar att det fanns något jag kunde säga eller göra för att göra det lättare för dig. Men det är ju precis det här som dessa forum är till för! Att ha någon att prata med om allt utan att behöva lämna ut sig. Jag hatar också blodprov! Man får bara försöka intala sig att det är för en god sak! Det vore ju goda nyheter om ni kan få hjälp! När det går så här dåligt för er så kommer det snart en ljus period, det måste det göra! Du kommer säkert att få ett nytt jobb och få ett plus i samma veva och då kommer livet att kännas larvigt bra! Hang in there!

Jag har ju inte riktigt koll på mina cyklar så jag började testa med ÄL-test igår (dag 11) och då var det jättenegativt men idag hade jag ett väldigt synligt sträck, men ganska svagt. Vi har iaf satt igång med mysandet och satsar på att mysa varannan dag ungefär för att inte missa det! Så den här månaden blir vårt första riktiga försök eftersom förra månaden blev lite konstigt när vi jobbade om varandra och inte hann... Så vi får se när äl dyker upp och hur lång cykeln är den här månaden. Om jag räknar på förra cykeln så har jag BIM 10 juni, så det är länge kvar att vänta. Men jag är hoppfull :)
    Jag testade i söndags och fick blankt negativt... BIM är igår enligt FF och idag enligt NC (tror mer på NC) så sitter nu bara och väntar. Har haft lite mensvärk i flera dagar och tunga och ömma bröst, dock är detta precis som det brukar vara före mens för mig. Tempen har varit helt bananas och gått upp och ner, i förrgår låg den på 36,63 för att dyka till 36,42 igår och idag ligger den på 36,75. Så it makes no sense helt enkelt utan jag inväntar bara min mens nu... 
    Men dina ord värmer! Känns skönt att ha kontakt med fler som förstår en, är verkligen inne i en svacka nu så det är skönt att kunna skriva av sig någonstans.

Åh, vilken jobbig situation!! Förstår att ni inte vill boka in något så långt i förväg, man vill ju så gärna låta det vara en överraskning! Men hur ser det ut med avbokningsskydd? Jag tänker att du borde ju kunna avboka om du är gravid iaf eftersom man inte ska flyga då. Så kanske man kan kolla upp om man kan beställa till något åt sin kille? Kan ju vara värt att ha lagt lite extra pengar på ett fördelaktigt avbokningsskydd om det nu skulle vara så trevligt att man är gravid/nybliven förälder Och skulle det vara att du bara hunnit några månader i graviditeten så kan man ju åka ändå sålänge man mår bra Så kan nu ju bara säga till föräldrarna att ni är osäkra på om ni kan ta semester eller nåt och att ni därför vill ha avbokningsskyddet!

Spännande att ha kommit igång! Hoppas du hittar ÄL snart
  • evins
    tino01 skrev 2016-05-18 07:38:09 följande:

Är det jag som bara är konstig eller varför kan jag inte glädjas åt att andra får bebis... Så himla jobbigt att se hur andra lägger upp bilder på sina små nya liv....

Jag förstår precis hur du känner! Jag brukar alltid bli lite sorgsen när jag hör att någon annan lyckats bli gravid när man själv kämpar. Detta tycker jag är en helt naturlig känsla och jag förstår alla som skulle känna så. Samtidigt känner jag att "Fy FAN va skönt för dem! Tänk så lyckliga de måste vara som äntligen lyckats!" För tänk att den känslan du har idag har de kanske också haft. Och tänk den dagen du själv lyckas och hur otroligt överväldigad du kommer vara! Då kommer du vilja berätta för alla och deras lyckönskningar kommer vara så efterlängtade Jag brukar tänka att en dag är det min tur att få vara så glad, det är bara att jag kommer få vänta ett tag till.
  • evins
    tino01 skrev 2016-05-18 09:53:48 följande:
    Så klokt tänkt. Jag är nog lite för ego för att tänka så i detta läget, men jag ska verkligen tänka på de du skrev när jag är nere för någon annan lyckats! Tack <3
    Det är verkligen inte ego! Jag brukar tänka på att det inte handlar om att jag missunnar någon annan lycka utan istället ett faktum att jag själv känner besvikelse. Vi är alla mänskliga och ibland måste vi få kunna känna oss besvikna utan att behöva ha dåligt samvete för det

• evins
    tino01 skrev 2016-05-18 15:54:59 följande:

Känns så skönt att inte vara ensam i att känns så.
    Har en liten fråga. Jag har oregelbunden mens, och idag fick jag lite brun flytning, brukar få de innan de blir helt rött eller om de ens blir rött alls. Är det så att de bruna är min mens? Har för mig det kan vara så när man inte har så riklig mens. Behöver ju ha lite koll så jag vet varifrån jag ska räkna.

Jag skulle nog räkna det bruna som första mensdagen!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!