vi som planerar första barnet!
Hej!
Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Jag har varit med i andra trådar i våras/somras, men tog sen en paus från familjeliv.
Jag och min man började försöka under våren -15 och hade ett kort uppehåll under hösten innan vi fortsatte igen. Är nu på försök åtta och BIM är 2 februari så håller tummarna... Började med att ta ÄL-stickor vid ett par tillfällen, annars följde jag bara min P tracker som jag nu i efterhand insett inte är helt korrekt alltid. Har sedan några månader börjat tempa med Natural Cykles. Tänkte först att det var onödigt med att lägga till momentet att ta tempen, men eftersom vi nu inte verkar få till det särskilt lätt så kändes det dags att göra det lilla extra.
Känner just nu att det är tungt med att försöka, vänner runtomkring oss har hunnit bli gravida och fått barn under tiden vi försökt och en annan har oplanerat (men önskat) blivit gravid. Unnar mina vänner all lycka men det är så himla surt då vi när vi började trodde att vi idag kanske skulle ha vårt barn redan! Är så trött på folk som hintar hela tiden också. Går inte ens att köpa en bil utan att någon börjar påpeka att bilen fungerar bra med barnstol!! Jo tack, VI VET. Extra tråkigt är att detta är personer som jag vet själva har haft en längre väg till barn, de borde veta hur det kan såra. Vi har valt att inte berätta för folk att vi försöker, mycket av den anledning att jag tycker det är jobbigt om folk ser på mig annorlunda för att försöka "lista ut" om jag är gravid än. Är inte mycket för att vara i centrum...
Har skummat igenom tråden och sett att någon plussat efter lång tid iaf, det gör en lycklig och lite mer hoppfull!
Ledsen över att det hela blev som en hel novell! Men hänger gärna med här framöver iaf