• Blomman94

vi som planerar första barnet!

tino01 skrev 2016-01-02 20:57:07 följande:
    Haha ja de var lite kul med samma bim :)
    Jag äter de vitaminerna som heter kvinna från aco. Men det gjorde jag innan.
    Jag vet faktiskt inte de där med NC, men tror det är att man ska få högre temp.
    Jag ska kolla för säkerhets skull med äl stickor nu denna månaden.
    Men som sagt så är jag lite orolig för de här med vår planerade resa. Vill verkligen varken avboka eller vänta med bebbe.
    Om jag blir gravid nu i januari är jag i vecka 29 vid avresa. Söker man på de står det väldigt olika överallt..
    Har ni berättat för någon att ni börjat försöka? :)
    Det har inte vi, vi vill att de ska vara en sak mellan oss, och sen vill man överraska familj o vänner när man plussat.
    Hur långt reser ni?
    Tror Mathilda kunde åka så sent pga att de ligger så nära Sverige..
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:26:48 följande:
    Åh va söt du är som frågade henne! Då vet man inte typ förens precis innan. Väldigt olika hur man när ju.
    Har så många idéer om hur jag vill berätta ;) ska bli så kul!!
    Ja men de är ingen fara, kul o få veta :)

Jag med! Haha, beställde från eBay häromdagen två halsband för 6kr st .. Ett till mamma o ett till svärmor.
    Där är det en rund platta med två små fötter över det står de Grandma, och en "stav" där det står "coming soon"
    Funderar på om dom ska få varsin liten present kanske..

Sen är vi eniga om att ta reda på kön jag o sambon! Så antagligen kommer vi be BM skriva ner könet på en lapp, o sedan lämna in på bageriet på sambons jobb. Där dom får göra en "boy or girl" tårta. sen samlar vi släkten o skär tårtan så blir de en överraskning för alla, är tårtan rosa inuti blir de en tjej, blå för pojk!

Många idéer får man när man går o är bebissjuk!
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:31:37 följande:
    Jag gör inget av det du skriver. Vi kör på som vanligt . Har ingen koll alls på hur min kropp fungerar har ätit mini piller i många år och slutade med dem sista november och har inte haft någon mens på många år under tiden jag åt dem. Men så fort jag slutade med dem så kom mensen.
    Åh vad skönt att de kom igång så pass fort! Jag åt minipiller för många årsedan o när jag skulle byta till p-ring tog de ett helt år innan mensen kom :(

Min mens har varit helt knäpp senaste tiden (pga stress kring jobb osv tror jag), men hoppas på att NC stämmer ..
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:38:55 följande:
    Åh men du har verkligen tänkt på de mesta du! ;) men kul de där med tårtan ;))
    Ja tycker nästan lite synd om sambon som får höra allt prat ;)
    Vad har du för idéer? Ngt du vill dela med dig utav? Blir så nyfiken :D
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:45:35 följande:
    Min önskan är att vänta tills vi får ulbilden, men så länge kanske man inte kan vänta. Så tänker mig typ att slå in en napp eller små bebisstrumpor och sen bara vänta på deras reaktion.
    Haha ja sambon här är nog lite trött på mig nu, kan inte släppa det. Men såklart vill han lika mycket som jag. Men tror kanske vi tjejer är lite mer ivriga ;)
    Några andra idéer har jag nog inte, får ta det som de kommer. Man vet aldrig vad som händer.
    Så mysigt!
    Jag är så ivrig så jag snart blir arg på mig själv haha, hoppas hoppas de snart vill flytta in små liv i våra magar! :)
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:50:34 följande:
    Vad olika det kan vara. Jag var rädd att det skulle ta lång tid. Men icke nu är det bara att starta upp bebis bakandet.

Har du regelbunden mens? Eller hoppar den?

Jobbigt när det blir så. Stress och andra faktor spelar nog in i hur kroppen beter sig tyvärr.
    Härligt när det går åt rätt håll :)

Den har varit regelbunden hela tiden. Därför blev jag så paff när jag fick min mens som vanligt i söndags, o sedan försvann den ett helt dygn o kom tillbaka. Fattar inte :( dock om jag har oskyddat samlag dagen innan mens, så har det hänt att mensen uteblivit helt, också väldigt konstigt.

Nu flyttades äl och allt i och med att mensen försvann, vet inte om jag ska räkna mensens första dag från i söndags då den kom först, eller i tisdags.. Eller om de va spottings (som jag aldrig tidigare haft)
    Men men, köpt hem äl stickor nu o får se vad de visar :)
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:56:27 följande:

Min sambo vill inte ta reda på könet på bebis men det vill jag. Jag vill ju veta vad det är för en liten som bor där inne så att jag kan mentalt förbereda mig på om det är en pojke eller flicka. Men ovasett vad det blir så är det välkommet såklart.

Den är ju super svår :/
    Hade en kompis som fick barn nu i början av december, hon bad barnmorskan skriva ner könet på en lapp. O sa till sin sambo som inte ville kolla könet att de ligger ett kuvert med en lapp, med barnets kön skrivet på, så får du kika om du ångrar dig, nu vet iallafall jag vad det är för kön.. Tog ngn vecka sen kunde inte Fredrik hålla sig heller ;)
  • Blomman94
    201405 skrev 2016-01-02 22:15:00 följande:

Jag vill också hoppa in! Vi är 21 (om en månad) och 25, bor i en stor tvåa radhuslägenhet hoppas vi har hunnit spara ihop till hus om ett år :)

Äl var för 9 dagar sedan, cd 27 idag och bim är mellan dag 28-32. Detta är vårt andra riktiga försök, kört kondom och säkra perioder sista året.

Funderar på att ta ett test imorgon bara för att, tappen som brukar vara låg nu är jättehög och tempen är fortsatt hög med, haft mensvärk och ömma bröstvårtor några dagar men det kan ju betyda både och ;)

Härligt! Du är välkommen! :)

Hur la ni upp strategin kring äl? Äter du något tillskott eller så för o hjälpa till på traven? :)

Kan du de där med tempning? Vill du förklara för mig hur de funkar? Vore super! :)

Ta ett test imorgon vetja! Nu blir jag nyfiken här!
  • Blomman94
    Summerstriker skrev 2016-01-02 22:50:28 följande:

Hej, jag vill också vara med här!

Jag är 20 (snart 21) och sambon är 23. Jag jobbar på ett äldreboende och sambon jobbar inom industrin. Vi har länge pratat om barn även fast vi är så unga, när vi köpte ett hus i oktober bestämde vi oss för att tiden äntligen var här.

Slutade med p-piller i oktober.

Började försöka och plussade på andra. Men graviditeten slutade snabbt i mf i vecka 6. (5+3)

Så nu väntar jag ut en mens och ska alldeles strax börja försöka igen och hoppas att det ska gå vägen nästa gång vi plussar.

Klart du ska vara med, kul att vi börjar bli så många! :)

Grattis till husköpet, verkligen en milstolpe!

Härligt o se att ni kämpar på o är starka! :) håller alla tummar att allt går vägen nästa graviditet!

Äter du något tillskott eller hur gör ni?
    Läser så olika, vissa har sex flera dagar innan och efter äl, medan vissa bara har de på äl dagen, o så finns de dom som har flera gånger om dagen.. Såklart är de individuellt hur man gör, men är ändå nyfiken på vad som är vanligast o om de här med sex flera dagar i rad ökar chansen eller om de små ynglen är trötta framåt äl-dagen ;)
  • Blomman94
    Summerstriker skrev 2016-01-02 23:13:35 följande:
    Jag äter inga tillskott, men har läst mycket om det här med folsyra.. ( någon här som äter tar det?)

Jag har inte tempat och har som inte riktigt någon koll på min äl.. Min cykel är väldigt kort ca 22-23 dagar, så borde ha äl direkt efter mens.

Vi kör på var och varannan dag och tänker att vi borde pricka inte det då! Och vi lyckades ju en gång så jag hoppas vi lyckas igen, väldigt snart..
    Ska läsa lite om det, kanske värt o prova längre fram om vi inte lyckas nu.

Ja precis, vi kommer göra så med. Känns som man borde pricka in äl iallafall :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!