• tino01

vi som planerar första barnet!

Blomman94 skrev 2016-01-02 21:32:17 följande:
    Ja men de är ingen fara, kul o få veta :)

Jag med! Haha, beställde från eBay häromdagen två halsband för 6kr st .. Ett till mamma o ett till svärmor.
    Där är det en rund platta med två små fötter över det står de Grandma, och en "stav" där det står "coming soon"
    Funderar på om dom ska få varsin liten present kanske..

Sen är vi eniga om att ta reda på kön jag o sambon! Så antagligen kommer vi be BM skriva ner könet på en lapp, o sedan lämna in på bageriet på sambons jobb. Där dom får göra en "boy or girl" tårta. sen samlar vi släkten o skär tårtan så blir de en överraskning för alla, är tårtan rosa inuti blir de en tjej, blå för pojk!

Många idéer får man när man går o är bebissjuk!
    Åh men du har verkligen tänkt på de mesta du! ;) men kul de där med tårtan ;))
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:41:23 följande:
    Ja tycker nästan lite synd om sambon som får höra allt prat ;)
    Vad har du för idéer? Ngt du vill dela med dig utav? Blir så nyfiken :D
    Min önskan är att vänta tills vi får ulbilden, men så länge kanske man inte kan vänta. Så tänker mig typ att slå in en napp eller små bebisstrumpor och sen bara vänta på deras reaktion.
    Haha ja sambon här är nog lite trött på mig nu, kan inte släppa det. Men såklart vill han lika mycket som jag. Men tror kanske vi tjejer är lite mer ivriga ;)
    Några andra idéer har jag nog inte, får ta det som de kommer. Man vet aldrig vad som händer.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:52:42 följande:
    Så mysigt!
    Jag är så ivrig så jag snart blir arg på mig själv haha, hoppas hoppas de snart vill flytta in små liv i våra magar! :)
    Ja ;) vi får pratas vid vid bim igen ;)
  • tino01
    johannajw skrev 2016-01-03 11:06:44 följande:

Oj vad mycket ni skrev igår kväll, men nu har jag hunnit ikapp! Haha. Jag och min sambo bor i hus ca. 150 kvm. Med två katter :)

Och jag äter folsyra. :) tycker inte alls att de är några problem, tar en varje morgon tillsammans med frukosten :)

Åh, vill med bo i hus, så mysigt!
    Vi har inte hittat vårt drömhus än så vi väntar in de. Vi har dock inte brottom med att flytta till hus då vi nu bor i en lägenhet på 100kvm.
    Har ett litet rum som längtar efter bebbe :)
  • tino01
    Summerstriker skrev 2016-01-04 09:58:27 följande:

Ni som äter tillskott med folsyra. Vilka tabletter tar ni?

Jag äter de som är från aco som heter kvinna :)
  • tino01

Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.
    Och blir jag gravid nu i januari är jag i v 29 när vi ska resa.
    Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!
    Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)

• tino01
    happylife skrev 2016-01-04 11:16:42 följande:
    Jag bara hoppar in här för jag råkade se ditt inlägg och jag skrev exakt likadant för ett halvår sen! Vi gifte oss i augusti och hade bröllopsresa i november, spiralen åkte ut i maj och jag funderade på om vi kanske borde vänta! Tog de sig direkt skulle jag varit gravid i typ v 29 på den långa resan. Jag är glad att vi körde på direkt, vi blev gravida i augusti men slutade v 6 i missfall. Blev gravid igen på själva resan och är idag i v 8! Trodde inte det skulle ta ett halvår men de gjorde det. Så mitt tips är: kör! :)
    Ja man har ju det i tanken, allt kan hända, de kan ta år o dar, o man kan få missfall osv.
    Men tack för ditt svar, så skönt o få lite bekräftelse.
    Man vet ju inte ens om man kan få barn, usch tanken på de är fruktansvärd, så ska jag inte tänka! Vi kör på! ;)
  • tino01

Tog ett ägglossningstest mest för skojs skull idag. Och det visar att jag har ägglossning nu, det var inte riktigt det jag hade räknat med. Förstår ingenting...

• tino01
    201405 skrev 2016-01-04 12:46:20 följande:
    Det är negativt, teststrecker måste vara lika starkt eller starkare än kontrollstreket för visa pos :)
    Ja okej, jag som varit slarvig. Men skönt ändå, annars hade det varit lustigt! Tack så mycket!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!