• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-01 22:56:27 följande:
    Hoppar in här! Vi är 21 och 25 och är på andra försöket nu i januari. Så spännande är allting. Jag längtar enormt tills man börjar planera shopping, barnrum mm.
    Hoppas man får ett plus snabbt, de kan man ju tyvärr inte bestämma själv..
    Åh va roligt!
    Hoppas med på plus snart, vi väntar in dagarna till äl nu så första försöket kan påbörjas :) när har du bim? :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 11:35:22 följande:
    Jag har bim den 21 januari, så vi väntar också in äl nu så det kan börja.
    Äter du folsyra eller något annat för att underlätta graviditeten?
    När har du bim?
    Men Gud vad komiskt, har också den 21! :)

Nu kör vi, heja oss!
  • Blomman94
    Mihatto skrev 2016-01-02 09:59:53 följande:

Klämmer mig in här jag! 
    Vi är 23 resp 26 och planerar den första lilla knodden. Har försökt innan med ett tidigt missfall i början av november (v.6). Igår +ade äntligen äl-stickan efter säkert 20 försök, så nu hoppas vi på att det händer grejer! Har väldigt oregelbunden mens, ibland uteslutande så svårt att hålla koll. :)

Vad kul, välkommen! :)

Har också haft oregelbunden senaste månaderna, men hoppas natural cycles o äl-stickorna gör sitt nu! :) heja heja!
  • Blomman94

Kul med alla nya! Välkomna :D

Jag har använt p-ring innan, men slutade med det för tre årsedan och sen dess har vi kört avbrutet eller med kondom.

Jobbar inom skönhetsbranschen och sambon i matbutik, jag har tjatat o tjatat länge om en liten. Dock väldigt glad att sambon hejdat mig lite så vi nu har varsitt ordentligt jobb så att säga :) idag var vi inne på ett köpcenter i närheten av där vi bor, kunde inte hålla mig från att köpa lite från newbie rean på Kappahl, haha kommer bli en lång väntan känner jag! Vill bara ha mitt plus nu nu nu! :)

• Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 18:42:13 följande:

[quote=76181295][quote-nick]Blomman94 skrev 2016-01-02 18:15:17 följande:[/quote-nick]Kul med alla nya! Välkomna :D

Jag har använt p-ring innan, men slutade med det för tre årsedan och sen dess har vi kört avbrutet eller med kondom.

Jobbar inom skönhetsbranschen och sambon i matbutik, jag har tjatat o tjatat länge om en liten. Dock väldigt glad att sambon hejdat mig lite så vi nu har varsitt ordentligt jobb så att säga :) idag var vi inne på ett köpcenter i närheten av där vi bor, kunde inte hålla mig från att köpa lite från newbie rean på Kappahl, haha kommer bli en lång väntan känner jag! Vill bara ha mitt plus nu nu nu! :)[/

Åh vad mysigt med lite inköp till liten.

Själv går jag och kollar på bebis kläder och drömmer men har inte köpt något än. Väntar med det tills vi får pluss. Men Gud vad jag längtar efter att få inhandla fina bebis kläder och saker.

Vad säger din sambo när du handlar saker till liten redan nu?

Han säger ingenting, bara ler o tycker jag är söt :) han säger blir det ingen plus i januari blir det ett plus någon annan gång o kläder blir ju aldrig gamla ;)
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 19:38:13 följande:
    Det har du rätt i , plus i kanten att kunna handla billiga kläder nu när det är rea. Plusset kommer snart ska du se. Hur länge har ni vart tillsammans du och din sambo?
    Ja visst är det så :)
    Vi har varit tillsammans i 5 år nu och är förlovade sedan ett år tillbaka :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 19:54:34 följande:
    Vi ska bara vara borta en vecka. Får kolla lite med flygbolaget och försäkringen osv :) tack för länken!
    Har en vän som åkte rent sent under sin graviditet, finns vaccin för det och du gör bara en hälsokontroll innan du åker, så ser allt bra ut så är det ingen fara :) härligt o ha en resa inbokad, avis jag blev nu, haha :)
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 20:26:40 följande:

Hur stort bor ni alla som planerat liten?

Jag har också några resor inplanerad men har tänkt åka även om jag skulle vara gravid. Har även tagit avboknings skydd på resorna om det skulle vara så att vi inte skulle kunna åka av någon anledning. Ett tips till er är att ta avbokningd skydd om ni ska ut och resa så ni kan avboka om det skulle behövas.

Vi har en nyrenoverad trea på 80kvm, så ett rum står tomt o väntar på o bli bebisrum :)

Vi kollar lite på en större lägenhet på 107kvm, får se hur vi gör med det. Vi bor relativt billigt nu så tanken är att vi kör på där vi bor nu för att sedan kika på hus :)

Hur bor du själv? :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!