Inlägg från: anomym127273 |Visa alla inlägg
  • anomym127273

Håravfall av B5 vitamin/ pantotensyra

Jag är en 17 årig tjej som har gått på B5 vitaminer i ca 1 år nu. Dosen jag har tagit  är väldigt hög, 10 gram per dag och jag började ta det pga min dåliga hy. Det gjorde verkligen underverk från alla finnar och min hy är välidgt fin! Men nu på senaste tiden har jag börjat märka att mitt hår är tunnare och ja tappar massa hår när jag borstar eller bara drar handen genom håret, även mina ögonbryn har blivit glesare och varje gång jag tvättar av sminket ramlar ögonfransar av. Idag såg jag att flera andra som överdoserat B5 vitamin också har upplevt håravfall, testa bara söka på " B5 hairloss" och jag blev jätte rädd! Många har skrivit att de lidit av håravfall i flera år och att det inte slutar. Kommer jag fortsätta tappa hår om jag slutar? Hur lång tid tar det att "bli normal" igen? Ni som har slutat med B5, har ni fått tillbaka er dåliga hy igen? 
    Detta stressar mig så himla mycket, pantotensyran har verkligen räddat mig och min hy men vill självklart inte fortsätta om min hår försvinner :( 

• Svar på tråden Håravfall av B5 vitamin/ pantotensyra
  • anomym127273

Tack för faktan :) Nu har jag dragit ner rejält på dosen några dagar, men det tar emot stt sluta helt för jag vill verkligen inte ha tillbaka min dåliga hy :( Men för er som varit med om samma sak, fick ni tillbaka håret? Fick ni också tillbaka er acne eller fortsätter hyn vara bra ?

Svar på tråden Håravfall av B5 vitamin/ pantotensyra