Missfall, hur gick det för dig sen?
Jag blev gravid på 9:e försöket och var överlycklig. i v5+0 började jag blöda massor av klumpar men slutade blöda redan efter 12 timmar. Åkte in för att kolla och de ifrågasatte om jag överhuvudtaget varit gravid...
Började om igen och blev åter gravid på 9:e försöket. Började småblöda v5+0, åkte in och de såg en pågående graviditet men inget embryo. Fick vänta två veckor och kolla igen, graviditeten hade fortsatt utvecklas, men nu kunde de se tydligt att där inte fanns något foster. Fick skrapas och sen gjorde vi ett uppehåll i försöken.
Drog igång verkstan igen och blev gravid direkt. Småblödde lite i v6 men det gick bra och vi fick en son
Gick isär av flera anledningar, bla syskon. Bestämde mig för att försöka skaffa syskon på egen hand (var 40, tyckte inte jag hade tid att försöka hitta en ny pappa).
Blev gravid på första försöket. Vul i v7 visade embryo stort som v5 Vul v9 visade embryo stort som v7 men med pickande hjärta :-/ Vul v11 visade ingen hjärtverksamhet
Ny skrapning
Nytt försök: Blev gravid på första försöket igen, och dottern föddes 9 månader senare
De två första missfallen var värst, och jag mådde fruktansvärt dåligt av dem. Sorgen är helt borta nu, den började blekna så fort sonen kom och han är 7 nu, men jag minns hur det kändes.
MAt före dottern kändes helt ok. Tråkigt, men ingen katastrof. Jag hade förberett mig på att få missfall och att det kanske inte skulle bli något syskon alls, och det kanske hjälpte till.
Sorgen kan vara hemsk, men det är värt det när bebis väl finns där
Lycka till!