Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Sitter ni och killgissar nu, eller vill ni bara vara spydiga?
Hävdar du också att TT är en del av public service
Så det är alltså inte PS i sig det handlar om utan samhället som sådant? eller vad menar du?
Förklara gärna vad du tänker - om du kan göra det utan kraftuttryck genererade från högerhalvan - prova att blanda du vet
Men det kan ju vara svårt för tourettshögern www.obsid.se/livsstil/skillnaden-mellan-vanster-och-hoger-hjarnhalva-emotionell-eller-rationell/
Själv tänker jag att det handlar om en bias hos betraktaren - alla trådar här på FL där PS opartiskhet debatteras slutar i att det egentligen handlar om att de som vill hävda att PS inte är opartiskt egentligen vill att PS ska vara politiserat - partiskheten de påstår sig finna är egentligen inte mer än att deras politiserade bild trängs undan av opartisk rapportering
Om du hade läst trådstarten så handlade det om just PS.
Sen blandade en skribent in TT i diskussionen om PS.
När detta noterades och kommenterades kom det vanliga tourettsvaret som ett brev på posten aldrig kommer tillsammans med att TT var en del av svensk media.
Ändå ger du dig in i det du säger inte intresserar dig
Jag konstaterar igen att det verkar föreligga en bias från observatören snarare än ett verkligt förhållande om opartiskhet - och att det i varje tråd om detta framkommer att det är avsaknaden av politisering som anses vara grunden för opartiskhet.
Så vi är lika goda kålsupare båda två? Fair enough. Game on?
Gissar jag fel att du tycker att TT och PS skulle vara opartiska om de rapporterade med dravel som stövelslickare, debilvänster, dumvänster osv om alla som inte är touretthöger
jag får rätta min groda
De bekräftar att tourettehögern, skrikhögern och SDvurmarna och svansen anser att allt som inte är politiserat är partiskt och att allt som är politiserat är opartiskt
FAST folk som skriker "okvädningsord" är väl inte helt sunda? Jag röstar på SD och är van att bli kallad rasist, nazist och fascist *typ*! MEN aldrig skulle jag kasta ur mig förolämpningar mot vem det vara månde. Jag är större än så!
Tänker du att FL speglar samhället i stort? Så tänker inte jag. Jag röstar på SD och blir kallad varjehanda men det är ju inte i verkligheten.!? Nätet är liksom en frizon? Jag känner mig anonym också fast om jag mordhotar, förolämpar grovt och gör mig skyldig till hets mot folkgrupp å det grövsta så kan man hitta mig via IP-numret och jag får stå till svars. Det VET jag. Jag väljer mina ord och även om vi har yttrandefrihet i vårt land...........så liksom man kan ju inte säga...vad som helst........*typ*
Att du skulle ha jobbat för att få till en mer hyffsad ton i trådarna har jag inte alls märkt av. Jag upplever tvärtom att du har bidragit till ett grovt språkbruk på FL och redan för fem sex år sedan drog du dig inte från att koppla ihop sådant du inte gillade med avföring och liknande. Har du någon gång funderat på din egen roll i att språkbruket på FL blivit mindre hyffsat och kan du ge exempel på när och i vilka trådar du har jobbat för en mer hyffsad ton?