Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2024-05-13 17:56:38 följande:
    Tvivlar på att det blir någon större skillnad för SD. Har journalistkåren undvikt att granska SD de senaste ~20 åren?

Men vem vet. Det kanske blir övermäktigt nog vilket som, i längden.

Får tillägga min fråga är mycket specifik och om de kommer tåla granskningen om /med korrupta politiker.

För mig spelar det noll roll vart de kommer ifrån, de ska ut på arslet oavsett.
    Och frågan är kommer SD acceptera denna granskning, för historiskt så har det varit en satans massa morrande över denna.

Det jag finner rätt intressant i sammanhanget granskning, det är att mycket mer icke SD har fastnat i denna granskning genom åren.
    Sen efter när SD kom på spelplanen som är SD mycket frekvent att fastna i denna granskning, och det är därför attackerna mot SVT/SR finns, för de vill inte bli granskade.

På samma sätt Orban ger sig på media som granskar han, men givetvis betydligt mer extremt av Orban.
    Men samma tanke i grunden, vi vill inte bli granskade.(Vill inte de andra partierna heller, men de accepterar den dock att den finns.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-13 19:38:12 följande:
    Med en journalistkår som till ~70% lutar åt den progressiva vänstern här i Sverige så tror jag att SD - i allmänhet - kan få det hetare och hetare om öronen desto närmare makten de hamnar.

Sedan är det såklart inte tänkt att den intensivare parten i ett sådant riktat ärende ska vara Public Service men jag kan tänka mig en sådan utveckling i allmänhet.

Hur som haver så är det inte mitt problem. 🙂 Jag är mest glad för att utredningen tog dessa två punkter på ett större allvar, två punkter som för min del är viktiga.

Tyvärr drar du dig ifrån min fråga och om de fortfarande kommer acceptera den politiska granskningen.
    Försöker du berätta för mig du kommer inte acceptera de fortsätter granska politiken i alla vinklar och felen som granskningen kommer fram till?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-14 00:23:39 följande:
    Hur ska jag kunna svara på en fråga huruvida SD kommer att acceptera den politiska granskningen eller inte? Du frågade dock om SD kommer att "tåla granskningen" viket jag svarade på:

Tvivlar på att det blir någon större skillnad för SD. Har journalistkåren undvikt att granska SD de senaste ~20 åren?

Men vem vet. Det kanske blir övermäktigt nog vilket som, i längden.

Journalisternas uppgift är bland annat att granska makten och det inkluderar SD vare sig partiet accepterar det eller ej. För min del är det helt i sin ordning.

De har ju gråtit över att de blivit granskade innan.

Och kommer dom nu sluta med trollkonton över den sociala median?
    För de tror det kan vara så många som 50st konton och en massa följare.
    Sicket bedrövligt parti som måste ha trollkonton i sin plattform.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-14 19:33:19 följande:
    Visst, problemet är dock att 'krishantering' har varit SDs livsluft från dag ett.

Det enda som händer är att deras varumärke syns överallt, är på allas läppar och i allas medvetande (vare sig man vill eller inte, som i det här fallet).

SD är ett missnöjesparti. Folk som dras till SD ser dem som det 'enda alternativet' vilket SD eldar på med en känsla av desperation och rädsla.

Titta på mänsklighetens historia. Vad har desperata och rädda människor tidigare helgat för medel som det 'enda alternativet'?

SDs framgångar berörs inte av mjöl i påsar och motorn som beskrivs ovan har i det yttersta en gränslös räckvidd. Den motorn kunde drivas helt bekymmersfritt under Förintelsen, under folkmordet i Rwanda och under oräkneligt många fler mänskliga katastrofer - den förlorar inte ett enda varvtal av Kalla Faktas granskning allena.

Det som måste till när man gör motståndskampanjer av sådana här granskningar är det som dränks av SDs varumärke, det vill säga alternativens varumärken.

Men, men, det är inte sådant som jag eller någon annan ska prata om här och när exempelvis ett betänkande kring Public Service postas i tråden. Nej, nej, utan vi ska alla prata om SD. Bara SD. Hela tiden. Utan undantag. Alltid.

Vilka varumärken växer av att absolut ingen talar om dem? - inte ens 'företrädarna' för dem.

Vi inser idag att med SD trollfabriker, att jimbo vill skapa kaos i Sverige.
    Och med jimbos svar till Kalla fakta, berättar att hen är extremt irriterad att bli avslöjad.

Så svaret är, SD kommer aldrig acceptera en granskning av SD, då vi nu vet att de redan vet om att en sådan kommer bara berätta mer om att makt genom söndra Sverige är deras mål.

Och man inser idag att "Sverige för svenskarna." var bar skitsnack, de bryr sig inte ett jävla skit om Sverige.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-05-15 12:20:51 följande:
    Kända statskontrollerade media, sk "Public Service"
    Al Jazeera
    Russia Today
    RIA Novosti
    Xinhua
    SVT
    Man får som bekant inte kritisera Public Service.
    Public Service är det finaste som finns.
    Bara ett litet problem, alla partier styr SVT/SR.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-15 08:48:04 följande:
    Vadå om annat? På enklare svenska så skrev jag att det lät jättebra då det borde innebära att SDs stöd börjar rasa.

Skäms inte för att fråga om någonting är för svårt att förstå. Det finns ingen anledning att vara förvirrad i onödan.

Bara förväntar mig att de inte kommer klara av granskning, för vi såg ju hur de klarade av Kalla fakta granskning :lol:

Och det är just granskningen SD vill ha bort, så de kan verka i skuggorna mer.
    För det verkar vara något med SD politik som de inte vill vi ska få reda på.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-15 17:40:42 följande:
    Anser du att SD har haft motgångar på grund av negativ publicitet så kan jag förstå att du är förväntansfull. En annan himlar mest med ögonen när varumärket SD får allt rampljus.

Politiska företrädare som lämnar över mikrofonen oftare än de själva tar upp den, till folk som de själva skulle beskriva som luriga mörkermän, är inte riktigt med i spelet.

Kalla Fakta kan dock intyga att det inte spelar någon roll vad SD vill. Men att SD vill synas, det kan du skriva upp - annars vore det svårt för dem att få med sig folk.

De har motgångar på detta område och pga de har korruption, rasism, nazism, antisemitism och fascism som avslöjas i en ovanligt hög prevalens mot andra partier.
    Ja, jag vet de kastar ut dom, men vissa befordrar dom istället.

Jag kan aldrig tänka mig att SD NÅGONSIN kommer acceptera den politiska granskningen av dom.

Vad kalla fakta berättar är att SD och jimbo sagt nope, vi har inga trollfabriker.

Men oops, det var en fet lögn, så varför är deras politik så dålig att de måste desinformera och sprida hat.
    Och varför kan de inte som andra partier berätta vad de vill utan en trollfabrik?
    Min gissning är att de vet de har en politik som inte klarar av granskning.

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-15 19:21:21 följande:
    Men journalisterna har personligen uppenbarligen en vänsterinriktad syn på politik. Och ledningen också. Som personer. Och deras personliga uppfattning märks i deras rapportering. De granskar SD mycket mer än socialdemokraterna och är mer kritiska mot SD. Det märks tydligt. Och jag sympatiserar inte ens med SD.

Något jag önskar mig från SVT är en djupare granskning av den växande antisemitismen inom socialdemokratin och övriga partier i vänsterblocket. 

De granskar all politik och låååång före SD, och det komiska är att SVT/SR har avslöjat mer värdelösa politiker än de avslöjat dito för SD.

Och personliga politiska preferenser saknar betydelse, då det är det som sänds som betyder något och deras saklighet och opartiskhet.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-15 19:42:30 följande:
    Ja, men det får gärna synas i opinionen också. För det är inte riktigt motgångar bara för att det finns saker som man kan anklaga SD för - i praktiken har det tagit partiet 15 år att gå från strax över spärren till att bli näst största parti, helt oavsett.

Du verkar se maskar som plågas på en krok när sådan här negativ publicitet täcker hela medvetandet i Sverige. Själv tror jag att de bara spelar med i SD och tar exakt varje chans att de kan få för att kommunicera med väljarna.

Visst, de har säkert en obekväm arbetspuls när skeletten trillar ur garderoben, men det som driver dem har knappast varit olönsamt.

Vad Jimbo säger är inte så intressant. Han säger det som han behöver säga och helt strategiskt för egen/partiets vinst. SDs huvudfigurer har säkerligen suttit sedan början av 90-talet och planerat strategier för all tänkbar negativ publicitet.

Den som inte kan erkänna vilken formidabel motståndare SD är har så gott som redan förlorat i mångt och mycket. Och mer naivitet från övriga partier har exakt alla tröttnat på och som inte har växt sig fast i något av dem. Även högerpartierna får verkligen se upp - jag hade inte trillat av stolen om M hamnar kring 15% nästa val, om inte ärmar kavlas upp och i linje med folkviljan.

SVT/SR granskar all politik, och det handlar inte om någon opinion.
    Utan det handlar om att avslöja dåliga saker som dessa individer för in i politiken.
    Hur kan du inte veta dessa saker, eller låtsas du?

Visst är det intressant och höra jimbo säga ingen trollfabriker existerar, och sen få reda på att han har sin vakande öga över trollfabrikerna och att de är ett faktum och med SD översyn.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?