Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
https://www.svt.se/kultur/svenska-nyhetsmedier-inte-vanstervridna
"Publicerad 11 april 2019
ANALYS · Svenska nyhetsmedier var inte vänstervridna i fjolårets valrörelse. Det slås fast i en ny forskningsrapport om valet 2018. Tvärtom gynnades den borgerliga Alliansen i mediebevakningen inför valet."
(+Diverse (sd)-tjafs)
Tack. Den undersökningen är dock inte riktigt relevant eftersom den uttryckligen riktar in sig på bevakningen av valrörelsen och inget annat. I just det avseendet hade jag varit beredd att hålla med, där brukar Public Service vara hyfsat opartiska.
Public Service innehåller dock väldigt, väldigt mycket mer och i det samlade utbudet är det mitt bestämda intryck att de har en ständig vänstervinkling om än sällan tillräckligt flagrant i ett enskilt sänt program för att granskningsnämnden skall ingripa. Det här har jag visat i siffror för mycket länge sedan i den här tråden och accepterade man inte dem accepterar man inga bevis alls (minns inte hur just du ställde dig till det, det fanns i alla fall dem som vägrade acceptera svart på vitt)
Utläggningar om (sd) är tämligen irrelevanta när du diskuterar med mig. Det anför du lämpligen i meningsutbyten med deras anhängare.