Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
nihka skrev 2018-09-20 17:27:12 följande:
Det är inte tillåtet med åsiktsregistrering och man är varken skyldig att svara på eller svara sanningsenlgt på frågor om partipolitisk tillhörighet när tillfrågad. Gäller både journalister och medborgare i största allmänhet.Och alldeles oberoende av vad man sympatiserar på för politiska partier både kan man och ska man förhålla sig så objektiv som det går. Ingår i jobbet. Eller klarar inte du att hålla dig objektiv och tror samma om andra?
Naturligtvis finns det en massa om högerextremister/populister. Det blåser ju högervindar och partier som SD, AFS och NMR har deltagit i senaste valet och gör sig synliga. Särskilt SD. Vill man inte att man ska skriva om dem eller? Trodde det vara hela idén med att de är så högljudda - att de vill att någon ska lyssna på dem.
Hälsningar klartextkommittén
Jag har gjort liknande sökningar i ett antal år och förhållandet är alltid ungefär detsamma. Jag har inget att säga om att man uppmärksammar högerextremister. Problemet är att man ignorerar vänsterns motsvarigheter, vilka givetvis finns. Partiskheten är uppenbar. Eftersom inte ens ovedersägliga fakta accepteras som bevis drar jag slutsatsen att vi inte har mer att diskutera i den här frågan.