Digestive skrev 2023-09-16 13:04:01 följande:
Ja, antingen skaver den på ett sådant vis eller så saknas pressetiken helt och hållet - Samnytt verkar ha varit först med att rapoortera om händelsen.
Visst kan tårtan vara en detalj med undermåliga källor - det vet vi med tiden - att dock veta sådant redan när jag skrev aktuellt inlägg hade krävts en tidsresa.
Kom gärna med rimlig kritik - som att jag exempelvis borde ha väntat in en bättre överblick över vad som hände eller dylikt - istället för att tillskriva mig agendor som kräver tidsresor.
Det verkar vara väldigt viktigt för dig att måla ut mig som en medvetet illvillig förvanskare men låt oss hålla diskursen inom fysikens lagar (iallafall så som vi känner till dem idag).
Det är inte jättemycket begärt även om lagarna kanske upplevs orättvisa till min favör...
Du skriver om händelsen, vilken händelse? Fortkörning eller tårtlöfte?
För den första händelsen finns det enligt uppgifter från varandra oberoende källor.
För den andra händelsen saknar SR bekräftanse källor.
Det jag kritiserar är att du påstår 'pressetiken börjar skava på Sveriges Radio och de väljer att inte informera allmänheten om ytterligare brottsligheter kring ett brott, istället'
Det är samma typ av spekulativa påståenden som många av de inlägg du skriver för fram, de som saknar källor och bygger på egna föreställningar om vad som motiverar SRs bortplockning av overifierade uppgifter.
Nu finns det i tråden uppgifter om varför SR tagit bort uppgifter från den första publiceringen, de saknade källar som verifierade samnytts påståenden.
Varför du väljer att inte erkänna detta eller i alla fall fortsatt hävda att SR 'väljer att inte informera allmänheten om ytterligare brottsligheter kring ett brott' är endera ett utslag av att medvetet förvanska SRs rapporteringen av illvillighet eller beror det på någonting annat?
Är det orimlig kritik att påpeka att du för fram felaktiga påståenden och inte rättar dem trots att det läggs fram belägg som motsäger dina påståenden om vad SR har 'valt'
Det är inte SR som väljer att inte rapportera, det är i dina inlägg det väljs bort för att misskreditera genom spekulativa påståenden.