Digestive skrev 2024-03-05 19:02:16 följande:
klyban skrev 2024-03-05 17:09:33 följande:
En intressant fråga, varför vill du konspirationer ska ta upp SVT/SR sändningstid för?
För vill man ha sånt, så finns ju det gott om såna i tex Ding Ding värld och liknande skräp.
Det är rätt intressant att du vill ha osakligt skräp i SVT/SR som nyheter, är det vad du står för?
Undrar ärligt, då det är rätt udda man vill ha saker i nyheter som inte ens existerar.
Så flykten togs till kullen där man påstår att konservatism skulle vara en slags konspiration:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konservatism
Konservatism är en social, kulturell och politisk filosofi, som befrämjar traditionella samhällsinstitutioner och förespråkar traditionella värderingar. Exempel på institutioner är kyrkan, äktenskapet, familjen, krigsmakten och monarkin. Exempel på värderingar är respekt för äldre generationers bedrifter, normer om gott uppförande, lydnad gentemot traditionella auktoriteter och tro på estetiska ideal. Konservatismens målsättning är att upprätthålla ordningen i samhället och att värna om kulturen. Konservativa människor tenderar att uppskatta saker och företeelser som har gamla anor och djupa rötter.
Att konservatism skulle vara en konspiration är väl ett av de roligare påståenden som går att finna i dessa forum.
Om vi dock lyfter kunskapsnivån till rätt sida om mellanstadiet så kan vi konstatera att Public Service förblir partiska i sitt programmaterial även den här rundan.
Du glömde ett ord i din konservatism du vill ha med, så varför har du ingen wiki för den förklaringen?
Det jag sade är att konspirationer är inget SVT/SR sänder, då det inte faller väl under journalistisk etik och sed och pga de sänder man bara nonsens.
En ding ding värld letar man efter det du är ute efter.
Men det som jag finner mest intressant, det är att du inte återgav den konservatismen du vill ha lyft, för vanlig konservatisms är med ofta i SVT/SR.
Trodde du ingen skulle märka, för detta var ovanligt plumpt av dig.
Dock inser vi en gång till, SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget av dig.
Digestive skrev 2024-03-05 22:56:36 följande:
Det finns inte mycket att diskutera angående klassificeringarna men visst är du välkommen att utmana hur jag har placerat programmaterialet.
Du har haft flera månader på dig att utmana den punkten men kommer istället långt senare dragandes med tomma påståenden.
Jag räknar med att du har exempel på felaktigheter att fylla tomheten med men råkade - som av en händelse - glömma att ta med dem.
Nästa inlägg har ett stort underhållningsvärde Alternativhögern och SDs vurmare klassar allt till vänster om konservativ som en vänsterliberal kulturmarxistisk konspiration från rödgröna journalister och S infiltration av samhällets institutioner
Blanda inte in mig i klybans våld på allmänkunskap men visst var det ett motsvarande utspel som hen tog till.
Och nu kommer dom där frågorna du inte vill svara på igen, och ett argument funkar inte väl om du inte vill ge dessa.
För det betyder att du ger upp och berättar att nä, för den frågan håller inte min "teori".