Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-05-30 22:51:53 följande:
    Det saknas inget kontext utan du har fått för dig att det inte räcker med att hänvisa till källan för det som man vill diskutera.

Övrigt - det vill säga floden av misstänkliggörande - hanteras bara som self report.

Var det någonting mer än formatet på mitt inlägg som du hade invändningar om?
    Ahh. format är inte samma sak som kontext - det var alltså inte formatet jag hade invändningar mioot . utan att du presenterade material utan kontext och förnekar att kontexten spelar roll för vilket innehåll ett inlägg framställer och att du sedan försöker försvara det med 'vadd'

Att gömma information i navelludd och lagga fram andra delar av data med ett annat betydelseinnehåll  är att vara partisk, att prida alternativa fakta. att skapa desinformation. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-05-31 14:42:02 följande:
    klyban skrev 2023-05-31 06:31:37 följande:

Ja, och vi väntar att du ens en gång ska påvisa att SVT/SR inte är opartiska.

Vi alla vet varför ni är livrädda för SVT/SR och det är för den poltiska granskningen, och det som blir riktigt komiskt, det är att många mer politiker än SD har blivit avslöjade genom åren.

Vi förstår att deras politik är så ljusskygg att de inte vill veta av någon granskar dom.

Men igen, så står vi här med du fallerar att leverera IGEN.

Kan SVT-anställda lugna ner sitt spammande, svammel och stämplande på nätet ett tag?

När anställda inom den tredje och skattefinansierade statsmakten känner dagliga behov av att skjuta ner ordet för medborgare med mikroskopiska plattformar.

Sådant är ironi av bibliska proportioner. Ungefär som när jag vägde mindre än 60 kilo och fick en kroppsbyggare att bli nervös och defensiv - av att skämtsamt påstå att jag hade grövre lår.

Jag tycker att en liten del av Public Services årsbudget kan gå till ett Ta dig i kragen-program åt makthavare som känner sig maktlösa. Med kurser som Sparka på myrstacken. och Sno godis från småbarn. så kanske vi kan hålla dem - både till höger som till vänster - sysselsatta nog för ett mer tolerant och inkluderande debattklimat i allmänhet.
    Hahaha

är det detta du kallar för konservativt innehåll.. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-05-31 21:04:15 följande:
    Nope.
    Ok - så det hela var en rant baserade på att du missuppfattade vem som arbetade eller har arbetat på PS?
  • Padirac
    Bitter Lemon skrev 2023-06-01 18:20:31 följande:
    Partiskheten handlar inte om de politiska partierna, utan om sakfrågorna. SVT utgår från vänstervärderingar när det gäller exempelvis feminism, abort och skattefinansierade verksamheter.
    Uttrycker SVT sig för dessa saker du räknar upp?

Eller uttrycker sig inte SVT mot dessa saker du räknar upp?

Hur är SVT partisk i dessa frågor menar du?
  • Padirac
    Bitter Lemon skrev 2023-06-02 12:04:25 följande:
    När det gäller feminism ifrågasätter man aldrig kvinnor som grupp. Män däremot ifrågasätter man löpande.

När det gäller abort låter man nästan enbart abortförespråkare komma till tals. Abortmotståndare hörs eller syns nästan aldrig i SVT.

När det gäller skattefinansierade verksamheter har man ett utgångsperspektiv att de är bra. Att allt som är skattefinansierat (som de själva) är "gratis".
    Det ser onekligen ut som att din övertygelse om att SVT inte är opartiska bygger på att SVT inte kritiserar de ståndpunkter du är kritisk mot snarare än att SVT är positiva till de ståndpunkter du är kritisk mot.

Med en sådan partisk neutralitesuppfattning är det lätt att förstå varför SVTs opartiskhet uppfattas om partisk.
  • Padirac
    Bitter Lemon skrev 2023-06-02 13:41:00 följande:
    Nej, min övertygelse bygger helt och hållet på att det finns vissa saker de aldrig kritiserar (feminism, hbtq, abort med flera), medan det finns andra saker som de alltid är på. Till exempel har de inga problem att dra alla män över en kam när det gäller "mäns våld mot kvinnor", men de skulle aldrig någonsin skriva "invandrares våld mot svenskar".

Problemet är att de i flera fall utgår från vänstervärderingar redan innan de börjat skriva.

Ett enkelt exempel som alla kan göra här och nu:

Googla på:

högerextrem site:svt.se

Kolla hur många resultat ni får upp.

Sedan googlar ni på:

vänsterextrem site:svt.se

Jämför antal resultat.
    Det finns gott om undersökningar som visar att det inte finns någon systematiskt  vinkling eller bias för parti- eller värdesympatier i svensk PS.

Däremot finns det ett par saker värda att nämna

PS nyhetsrapporering styr främst av det som publicitiskt räknas som att ha nyhetsvärde

PS rapportering och inslag under valperioder har oftast en mer positiv vinkling och framställning av de borgerliga partiernas frågor och värderingar.

PS har att förhålla sig till demokratiparagrafen och god publicitisk sed.

Ingenting av detta utom möjligen demokratiparagrafen och god publicistisk sed kan anses vara det som SDs fofolk och SD själva kallar för kulturmarxistisk vänsterliberalism - det jag misstänker är det du kallar vänstervärderingar, ialla fall utifrån en del av de saker du tar upp som exempel.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-02 15:49:35 följande:
    Du behöver inte ta auktoritära individer på så stort allvar och särskilt inte när de konstant spammar samma upprepningar inlägg efter inlägg.

Vem vid sina fulla sinnens bruk tror att en tråd på 676 sidor inte innehåller ett enda sakligt argument som berör Public Services partiskhet? - det är alltså så vederbörande har bemött all kritik här.

Ha i åtanke att det här är en människa som kallar kritik mot Public Service för attacker.
    Att ställa en radda lögner mot fakta och sedan argumentera för att med tanke på omfattningen av argument mot faktan hävda att sanningen nog ligger nånstans däremellan är en beprövad metod att sprida alternativa fakta och desinformation.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-02 18:24:02 följande:
    Aha, alla som kritiserar Public Service i den här tråden till och med ljuger i hela 676 sidor straight. 🙂 Det ante mig att rakt igenom osakligt skulle vara för milt för någon.

Var det något mer när vi ändå håller oss inom de rimligaste av rimliga ramar för att kunna rama in en rimlig diskurs på ett rimligt vis? - du har trots allt inte varit inne på vad det är som driver folk till alla dessa lögner, även om jag misstänker att det börjar på SD och slutar med koncentrationslägersarkitekter som retar småbarn som bara har en överläpp.

Ibland är käbblet som skickas över till en här direkt vaggande. Någon del av mig flyter väl med i andras drömvärld. Man börjar leka lite med ord och funderar på att ta upp gitarren i sängen.

Har du hör den här bangern?

">

En fantastisk låt där variationen av upplevd BPM är tillräckligt stor för att skapa små subtila skurar av faktisk sinnesdistorsion och som just upplevs som att man nästan tappar balansen och bara flyter med i en ström av rasande rytm.

Tunggung! 😎 Jisses, man tränar magmuskler av att gunga till den här. Hörlurar är sjukt rekommenderat och då det är än LP-rip så vore det dumt att snåla med volymen.

Woooooo... ta hem den Joan, ta hem den!
    Känner du många barn som har fler än en överläpp? 
  • Padirac

Jovisst, att beskriva en strategi som används för att göra allt möjligt och ingenting sant betyder naturligtvis att alla ljuger... Liksom att påstå att kritik mot brunhögern och alternativhögern och deras argument betyder att alla konservativa har nazistiska åsikter... 

Det kan inte bli tydligare än så.

Digestive skrev 2023-06-02 18:24:02 följande:
    Aha, alla som kritiserar Public Service i den här tråden till och med ljuger i hela 676 sidor straight. 🙂 Det ante mig att rakt igenom osakligt skulle vara för milt för någon.

Var det något mer när vi ändå håller oss inom de rimligaste av rimliga ramar för att kunna rama in en rimlig diskurs på ett rimligt vis? - du har trots allt inte varit inne på vad det är som driver folk till alla dessa lögner, även om jag misstänker att det börjar på SD och slutar med koncentrationslägersarkitekter som retar småbarn som bara har en överläpp.

Ibland är käbblet som skickas över till en här direkt vaggande. Någon del av mig flyter väl med i andras drömvärld. Man börjar leka lite med ord och funderar på att ta upp gitarren i sängen.

Har du hör den här bangern?

">

En fantastisk låt där variationen av upplevd BPM är tillräckligt stor för att skapa små subtila skurar av faktisk sinnesdistorsion och som just upplevs som att man nästan tappar balansen och bara flyter med i en ström av rasande rytm.

Tunggung! 😎 Jisses, man tränar magmuskler av att gunga till den här. Hörlurar är sjukt rekommenderat och då det är än LP-rip så vore det dumt att snåla med volymen.

Woooooo... ta hem den Joan, ta hem den!
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-02 20:16:15 följande:
    Jag har för mig att lögner innebär att man ljuger men allt är såklart möjligt och ingenting sant.

Jag kan inte minnas att jag har sett dig skriva något i stil med att alla konservativa har nazistiska åsikter och har därmed troligen inte gett dig något sådant påstående som respons heller.

Du är bara duktig på att stämpla oliktänkande med sådant här för att du inte kan argumentera sak. Precis som klyban spammar som om datorn har fått virus av samma anledning.

Brukar du se mig hålla på och "Guuuh.. sådär brukkkaj ju Expo säjja å, å, å vänsterxxmister o de stygga laget! DU måste greja me görgrymma superstrategin I HEMLIGHET som dem oxå,,,, ba för att lurifaxa så ni bajs-gröna tjuvar Riks dagen ock gör apmänniskor som Stalin jorde . Troru ingen ser äle? ? Va? Vah? Troru de älr? ---------- VI SER!

Ja förstår d ble pinsamt nu när vi såg ! 🔭"?

Nej, för jag behöver det inte.
    I en annan tråd trillade detta påståden upp :

Digestive skrev 2023-06-01 22:34:59 följande:
    Touche.

Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism.

Samtidigt ska vi helst kunna nyansera varenda genusvariant redan i förskolan (vilket i sig är något som jag inte har åsikter om, kan tilläggas).

Inga spår av en progressiv slagsida ser dock Padirac et al i sina samhällsanalyser.

Tänk dig uppståndelsen om det enda personporträttet av HBTQ+ individer i Public Service var ett avsnitt ur programmet Outsiders, det vill säga tvärtom.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?